کوکی نسکافه‌ای توی خونه درست کن!

این کوکی نسکافه‌ای خوشمزه را به عنوان یک میان وعده‌ی سالم برای خانواده تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید!

کوکی نسکافه‌ای توی خونه درست کن!
کد خبر : ۲۳۴۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- عطیه قره داغی؛ کوکی نسکافه‌ای یکی از خوشمزه‌ترین و راحت‌ترین شیرینی‌های خانگی هست که طرز تهیه‌ی آسانی دارد؛ از طرفی عطر و طعم آن برای دوست‌داران نسکافه، قطعا به یاد ماندنی خواهد بود. 

تخم‌مرغ ۱ عدد

شکر نصف پیمانه

آرد سفید ۱ پیمانه

روغن مایع یک سوم پیمانه

نسکافه‌ گلد ۱ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

وانیل شکری نصف قاشق چای‌خوری

شکلات چیپسی نسوز یک سوم پیمانه 

کوکی نسکافه‌ای3

طرز تهیه: 

ابتدا تخم‌مرغ، روغن، شکر و وانیل رو باهم مخلوط کنید تا یکدست و رنگ آن روشن شود؛ از این بابت بهتر است به جای همزن دستی، از همزن برقی با دور تند به مدت ۵ دقیقه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید اگر به جای وانیل شکری، از وانیل خالص استفاده می‌کنید؛ مقدار آن باید به اندازه‌ی نوک قاشق چای‌خوری باشد. 

در ادامه نسکافه را با یک قاشق غذاخوری آب جوش مخلوط کنید و به ترکیب بالا اضافه کنید؛ بعد از آن نوبت شکلات چیپسی نسوز است ‌که به مخلوط تهیه شده، اضافه می‌شود. 

در مرحله‌ی بعد در ظرف دیگری آرد و بیکینگ پودر مخلوط کنید و به مایه‌ی کوکی اضافه کنید؛ بهتر است آرد را الک کنید و در دو مرحله هر بار بعد از اضافه کردن، با قاشق آن را هم بزنید. 

در صورتی که بعد از اضافه کردن آرد، خمیر به دست آمده کمی شل بود، می‌توانید به آن دو تا سه قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید. در مرحله‌ی بعد خمیر را به مدت ده دقیقه در فریزر قرار دهید تا دیگر به دست نچسبد.

کوکی نسکافه‌ای4

در این مرحله فر را روشن کرده و آن را گرم کنید؛ درون سینی فر کاغذ روغنی نسوز استفاده کنید. بهتر است سینی فر، مشکی نباشد تا ته کوکی‌ها نسوزد.

از خمیر کوکی به اندازه‌ی گردو برداشته و به دست گرد کنید و با فاصله داخل سینی بچینید‌؛ سپس روی آن را کمی با انگشت پهن کنید. 

پس از پر شدن سینی، آن را درون طبقه وسط فر گازی با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید. پس از در آوردن سینی از فر، کوکی‌ها باید نرم بوده و درون فر خشک نشده باشند.

کوکی نسکافه‌ای2

پس از سرد شدن کوکی‌ها، آن را از کاغذ روغنی جدا کنید و درون ظرف در بسته نگه‌داری کنید. 

این کوکی نسکافه‌ای خوشمزه را به عنوان یک میان وعده‌ی سالم برای خانواده تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید! نوش جان...

 

۰
ارسال نظر