شیرینی کشمشی خانگی؛ محبوب دل‌ هر ایرانی

تجربه شخصی من ثابت کرده محال است که شیرینی کشمشی مامان‌پز و خانگی را به کسی تعارف کنم و دست رد ببینم!

primary_image
کد خبر : ۲۳۲۷۸۲
0

وقت صبح- عطیه قره داغی؛ این شیرینی یکی از شیرینی‌های پرطرفدار بین همه‌ی ما ایرانی‌هاست که بی تردید در ویترین هر قنادی‌ای یافت می‌شود؛ با این حال به جرات معتقدم اگر پخت این شیرینی در خانه باشد، قطعا طعم دلچسب آن در ذهن شما برای همیشه ماندگارتر است!

از آنجایی که پخت خانگی این شیرینی بسیار ساده و سریع است؛ باعث شد تا آن را با شما به اشتراک بذارم.

به خاطر داشته باشید اگر مواد لازم برای پخت این شیرینی را در منزل ندارید؛ به راحتی می‌توانید از نزدیک‌ترین فروشگاهی که لوازم قنادی می‌فروشد، تهیه کنید! پس با من همراه باشید!

مواد لازم برای پخت شیرینی کشمشی خانگی:

کره ۸۰ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

پودر قند ۱۱۵ گرم

آرد قنادی ۱۵۰ گرم

کشمش پلویی ۷۰ گرم

وانیل خیلی کم (به اندازه‌ی نوک قاشق چای‌خوری)

طرز تهیه:

  • ابتدا کره‌ی آب شده در دمای محیط را با پودر قند مخلوط می‌کنیم و با همزن به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه می‌زنیم تا به رنگ کرم روشن در آید.

  • سپس یک عدد تخم مرغ و مقدار کمی وانیل به مخلوط اضافه می‌کنیم و به هم زدن با دستگاه همزن ادامه می‌دهیم.

  •  در مرحله بعدی آرد قنادی که دو بار الک شده را به مخلوط اضافه کرده، آرام هم می‌زنیم تا خمیر ملایم و یکدستی به دست آید.

  • در مرحله‌ی آخر کشمش شسته و خیس شده را به مخلوط اضافه می‌کنیم.

  • پس از آن وقتی مخلوط کشمش و خمیر حاصله، نرم و یکدست شد؛ مقداری از آن را در قیف مخصوص ریخته و با فواصل منظم و با حرکت دست به صورت دایره‌وار، در سینی پوشانده شده با کاغذ روغنی یا کاغذ نسوز فرم می‌دهیم.

نکته: در صورتی که به کاغذ روغنی دسترسی ندارید؛ می‌توانید کف آن را با کمی روغن یا کره چرب کنید تا شیرینی پس از پخت، به راحتی جدا شود و نچسبد.

  • پس از گرم شدن فر با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت ۱۵ دقیقه، سینی را درون آن قرار می‌دهیم. به یاد داشته باشید زمان پخت این شیرینی بسیار کوتاه است و پس از طلایی شدن خمیر اطراف آن، باید سینی شیرینی را از فر خارج کنید. 

  • از آنجایی که شیرینی کشمشی بسیار ترد و شکننده است؛ باید برای جدا کردن آن از کاغذ روغنی اجازه دهید تا خنک شود.

نکته: به یاد داشته باشید هرچه کره‌ی موجود در مواد موجود در طرز تهیه شیرینی بیش‌تر باشد، شیرینی کشمشی شما نرم‌تر و هرچه آرد آن بیش‌تر از دستور بالا باشد؛ شیرینی کشمشی شما خشک تر خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنم حتما این شیرینی خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و به عنوان میان‌وعده یا عصرانه به همراه با یک لیوان چای لبریز، نوش جان کنید!

 

 

۰
ارسال نظر