خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل چه مزایایی دارد؟

با افزایش جمعیت و کاهش ظرفیت مراکز درمانی، بیماران باید در صف‌های طولانی منتظر ویزیت پزشک بمانند یا هنگام بستری در بیمارستان انتظار خدمات به‌‌‌موقع را از پرستاران نداشته باشند.

خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل چه مزایایی دارد؟
کد خبر : ۲۱۲۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
0

شاید به‌همین‌دلیل است که اخیرا جامعه پزشکی به فکر فراهم کردن شرایطی برای ویزیت پزشک و پرستار در منزل افتاده تا هر بیمار بتواند در محیط اختصاصی خود با آرامش خاطر مشکلات بالینی خود را رفع کند.

خوشبختانه این اقدام که با الگوبرداری از کشورهای پیشرفته انجام شده است منجر به تاسیس مراکز پزشکی و پرستاری در منزل در اکثر شهرهای کشور شده است که با ارائه خدمات درمانی با کیفیت و استاندارد درمنزل، نظر عده زیادی از مردم را به خود جلب کرده اند.

اگر می‌خواهید از مزایای این گونه مراکز مطلع شوید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میدهیم.

مزایای دریافت خدمات پزشکی درمنزل

مطالعات روانشناسی نشان داده‌اند که سرعت روند بهبودی بیماران در منزل بیشتر از بیمارستان است، زیرا بیمار در کنار خانواده خود شرایط عاطفی بهتری دارد. به‌همین‌دلیل اکثرا پزشکان در اولین فرصت دستور ترخیص بیماران از بیمارستان را می‌دهند تا در نبود آلودگی‌های بیمارستانی شرایط بهتری برای آن‌ها در منزل فراهم شود.

خدمات پزشکی و پرستاری در منزل، شامل طیف گسترده‌ای از مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی هستند که طبق تجربه، سالمندان، کودکان، معلولین، خانم‌های باردار، بیمارانی که دوران نقاهت بعد از جراحی را می‌گذرانند و افراد در حالت کما و حیات نباتی که امکان جابه‌جایی برای آن‌ها میسر نیست؛ بیشترین بهره را از آن می‌برند.

مثلا تصور کنید که برای معاینه و درمان کودک ویا بیمار تب‌دار خود اواخر شب به خدمات پزشکی نیاز دارید. مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان و ساعت ها معطلی، واقعا چیزی جز فشار مضاعف برای بیمار نیست. درصورتی‌که با ویزیت پزشک در منزل می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان که معمولا با خطر انتقال آلودگی‌های بیمارستانی همراه است؛ با آرامش خاطر و در محیط سالم منزل، کودک و یا بیمارخود را

درمان کنید.

از دیگر مزایای خدمات پزشکی پرستاری در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با حضور پزشک و پرستار در منزل، دیگر خبری از انتظار کشیدن‌های طولانی در مطب‌ها و مراکز درمانی نخواهد بود.
  • تشخیص زود هنگام مشکلات بیماران که باعث می‌شود مراحل بهبود بیمار بسیار سریعتر انجام شود.
  • امروزه با وجود تجهیزات پزشکی پرتابل یا قابل حمل، پزشکان می‌توانند تقریبا هر اقدامی که برای معاینه در مطب لازم است را در محیط منزل انجام دهند. بدین شکل از رفت ‌وآمد غیر ضروری بیمار و افراد آسیب‌دیده جلوگیری می‌شود.
  • با خدمات پزشکی در منزل می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، چراکه دیگر نیاز نیست هزینه‌ای برای رفت ‌وآمد با امبولانس به مراکز درمانی و بستری بپردازید..
  • اکثر افراد آسیب‌دیده ناشی از جراحی یا شکستگی و یا به‌علت معلولیت، ترجیح می‌دهند خدمات توان‌بخشی، کاردرمانی و فیزیوتراپی را در منزل ادامه دهند، چرا که رفت و آمد برایشان سخت یا غیر ممکن است و در محیط منزل آرامش بیشتری دارند.

خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل چه مزایایی دارد؟

انتخاب بهترین مرکز خدمات پزشکی در منزل

در انتخاب بهترین مرکز خدمات پزشکی در منزل چند نکته را باید در نظر گرفت که مهمتر از همه، کیفیت خدمات آن مرکز میباشد که آن نیز به نوبه خود ارتباط مستقیم با تجربه و تبحر پزشکان و پرستاران آن مرکز دارد.

علاوه بر این موضوع، هزینه های عادلانه و ارائه خدمات شبانه روزی از فاکتورهای مهم دیگری هستند که می‌توانند ما را در انتخاب بهترین مرکز کمک کنند.

یکی از مراکز خوشنام و باسابقه در شهر شیراز، مرکز پرستاری در منزل شیراز درمان است که با همکاری پزشکان و پرستاران متبحر و با تجربه خدمات با کیفیتی را به بیماران در سرتاسر شهر شیراز ارائه نموده است. جالب است که بدانید این مرکز علاوه بر خدماتی مثل ویزیت پزشک متخصص و عمومی و خدمات پرستاری ، اجاره تجهیزات پزشکی را در برنامه کاری خود قرار داده تا هزینه‌های درمان را به شکل چشمگیری کاهش دهد. خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی در منزل در سطح شیراز نیز بخشی از فعالیت‌های این مجموعه است.

مرکز پرستاری در منزل شیراز درمان به شکل شبانه روزی تمامی نیاز های درمانی وپرستاری بیماران در منزل در سطح شهر شیراز را با شرایطی مطلوب پاسخگو می باشد.

۰
ارسال نظر