“خوراک قارچ و گوشت”؛ خوراکی لذیذ و خوشمزه برای وعده شام

خوراک گوشت و قارچ یک غذای بسیار ساده و خوشمزه است که می توانید در زمان کوتاهی آن را درست کنید.

“خوراک قارچ و گوشت”؛ خوراکی لذیذ و خوشمزه برای وعده شام
کد خبر : ۱۹۵۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، از خوراک گوشت و قارچ این خوراک خوشمزه می توانید یک میان وعده و یا یک مایع گوشتی برای تهیه ی پیتزای گوشت و قارچ یا برای تهیه سمبوسه و یا در انواع نان ها یک لقمه ی استفاده کنید.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

قارچ ۲۵۰ گرم

ماءالشعیر ۱ لیوان

آب سرد ۱ فنجان

پیاز ۱ عدد

سیر ۳ حبه

آویشن، دارچین، نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع ۱ فنجان

طرز تهیه:

در یک ماهی تابه پیاز را خرد کرده و به همراه روغن داخل یک ماهی تابه بریزید و بر روی حرارت متوسط تفت دهید. کمی که رنگ پیاز تغییر کرد، گوشت را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

رنگ گوشت که تغییر کرد ادویه ها را به همراه رب گوجه و سیر له شده به تابه اضافه کنید و همه را باهم خوب تفت دهید تا بوی ادویه ها بلند شود.

آب و دلستر یا همان ماءالشعیر را به ترکیب گوشت اضافه کرده و هم بزنید و زمان دهید کمی آب گوشت تبخیر شود اما نه اینکه بی آب شود، از روی حرارت بردارید.

قارچ را خرد کرده و در یک تابه بریزید و کمی روغن و آبلیمو به قارچ اضافه کنید و با حرارت بالا زمان دهید تا قارچ تفت بخورد و به خوراک گوشت اضافه نمائید.

خوراک گوشت و قارچ شما آماده است. می توانید از خوراک قارچ و گوشت به هر منظوری که در نظر دارید استفاده نمائید و یا به تنهایی در ظرف مورد نظر سرو کنید و با سبزیجات دلخواه نوش جان فرمائید.

۰
ارسال نظر