علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی

تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی یکی از مشکلاتی است که می تواند باعث مختل شدن عملکرد این دستگاه شود.

علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی
کد خبر : ۱۷۹۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
1

با توجه به اینکه در اثر تخلیه نشدن آب از این دستگاه، امکان باز کردن درب ظرفشویی و خارج کردن ظرف ها وجود ندارد، باید برای رفع این مشکل سریعاً اقدام شود.

دلایل متعددی هستند که می توانند منجربه خارج نشدن آب از ظرفشویی ال جی شوند. شناخت این دلایل می تواند به شما کمک کند تا بلافاصله بعد از بروز آن، برای حل این مشکل در منزل اقدام کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب با چند علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی آشنا شوید.

توجه داشته باشید که در ظرفشویی های جدید، هنگام مشکل تخلیه نشدن آب کد خطا یا آلارم بر روی صفحه نمایش ظاهر میشود که با مشاهده ارور ظرفشویی ال جی میتونید علت را جویا شوید و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

مسدود بودن فاضلاب ساختمان

اولین موضوعی که بلافاصله بعد از بروز مشکل تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی باید آن را بررسی کنید؛ وضعیت فاضلاب ساختمان است. معمولاً گیر داشتن فاضلاب ساختمان مانع از تخلیه شدن آب از ماشین ظرفشویی ال جی می شود.

بنابراین؛ بد نیست تا قبل از تماس گرفتن با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی ، به گیر داشتن یا نداشتن فاضلاب بپردازید. در صورتی که هنگام شستشوی ظروف و مواد غذایی در منزل با مشکل پر شدن آب در سینک همراه هستید؛ احتمالاً فاضلاب شما پر شده است و علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی گیر داشتن یا پر شدن فاضلاب ساختمان است.

پارگی یا مسدود بودن شیلنگ تخلیه آب ظرفشویی ال جی

شیلنگ تخلیه آب ظرفشویی ال جی دومین چیزی است که باید به بررسی آن بپردازید. در بسیاری از مواقع مسدود شدن شیلنگ تخلیه به دلیل تجمع چربی یا گیر کردن باقی مانده مواد غذایی می تواند منجربه تخلیه نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی شود.

علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی

علاوه بر مسدودیت شیلنگ، ممکن است پارگی و جدا شدن آن از دریچه تخلیه آب باعث تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی شود. برای اینکه بخواهید از مسدود بودن یا نبودن شیلنگ تخلیه آب مطلع شوید؛ کافیست تا آب را وارد این شیلنگ کنید. اگر آب به آسانی از شیلنگ عبور می کند؛ پس نگرانی از بابت مسدود شدن شیلنگ تخلیه وجود ندارد.

اختلال در عملکرد برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی ال جی

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی ال جی در صورت خراب شدن می تواند منجربه تخلیه نشدن آب این دستگاه شود. برد الکترونیکی یکی از مهم ترین اجزای ماشین ظرفشویی است. اگر این قطعه در ماشین ظرفشویی آسیب ببیند، دستور تخلیه آب از این دستگاه به درستی ارسال نمی شود و در نتیجه حجم زیادی از آب درون ظرفشویی پر می شود.

برد الکترونیکی وظیفه فرمان دادن به قطعات مختلف یک وسیله برقی را برعهده دارد. به همین دلیل است که خراب شدن آن می تواند مشکلات زیادی را به بار بیاورد. خراب شدن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی یک مشکل جدی است و تعمیرات آن اغلب هزینه بر و دشوار است. بنابراین؛ بهتر است تعمیرات آن به افراد حاذق در این زمینه سپرده شود.

خراب شدن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی

پمپ تخلیه از دیگر اجزای ماشین ظرفشویی ال جی است که می تواند باعث تخلیه نشدن آب از مخزن این دستگاه شود. محل قرارگیری پمپ تخلیه در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی است. در صورتی که این پمپ بسوزد یا دچار گرفتگی شود؛ ماشین ظرفشویی نمی تواند آب را به درستی تخلیه کند و در نتیجه مقدار زیادی آب در این دستگاه باقی می ماند. برای عیب یابی پمپ باید آن را از زیر ظرفشویی باز کنید. عیب یابی و تعمیرات پمپ تخلیه نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد؛ بنابراین بهتر است تعمیرات این دستگاه به افراد باتجربه و زبده ای سپرده شود.

علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی.

کثیف شدن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی

کثیف شدن بیش از حد فیلتر یک علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی است. در ماشین های ظرفشویی نوعی فیلتر مخصوص برای جلوگیری از ورود باقی مانده مواد غذایی و کثیفی ها به داخل پمپ، شیلنگ و سایر اجزای مرتبط با سیستم تخلیه تعبیه شده است. در صورتی که فیلتر ماشین ظرفشویی به علت جمع شدن حجم زیادی از کثیفی و باقی مانده مواد غذایی پر شده باشد؛ آب وارد شیلنگ تخلیه نمی شود و در نتیجه مشکل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ال جی اتفاق می افتد.

در صورت بروز چنین مشکلی می توانید فیلتر قدیمی را بشویید یا از فیلتر جدید برای این دستگاه استفاده کنید. اگر قصد پیشگیری از بروز چنین اتفاقی را دارید؛ بهتر است باقی مانده مواد غذایی را از روی تمام ظروف پاک کنید و آن را در سبد ظرفشویی قرار دهید.

پیچ خوردگی شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از ساده ترین دلایل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ال جی ، پیچ خوردگی شیلنگ تخلیه است. در ماشین ظرفشویی شیلنگی تعبیه شده است که می تواند باعث انتقال آب کثیف ظرفشویی به بیرون شود. در صورتی که شیلنگ تخلیه پلاستیکی پیچ بخورد و تغییر شکل بدهد، مسیر مستقیم آب تغییر می کند و آب به درستی تخلیه نمی شود.

در صورت بروز چنین مشکلی پیشنهاد می شود در اولین فرصت برای تعویض شیلنگ اقدام کنید؛ زیرا امکان پیچ خوردگی مجدد شیلنگ وجود دارد. تعویض شیلنگ تخلیه هزینه چندانی ندارد، اما می تواند نقش قابل توجهی در عملکرد این دستگاه داشته باشد.

۰
ارسال نظر
  • شیرین اسکندری

    من فکر میکردم یکی از دلایل تخلیه نشدن آب خب مسدود بودن لوله خروجی ماشین ظرفشوییه. اما فکر نمیکردم مسدود بودن فاضلاب خانه هم روی این موضوع نقش داشته باشه