ناگفته‌های جواد عزتی درباره مهران مدیری و «قهوه تلخ» و «بابا اتی»

این روزها که مهران مدیری به واسطه اجرای برنامه پر مخاطب «گل یا پوچ» در مرکز توجه قرار گرفته، ویدیویی از یک مصاحبه قدیمی از جواد عزتی در اینستاگرام وایرال شده که از شیوه کارگردانی مدیری حرف می‌زند.

ناگفته‌های جواد عزتی درباره مهران مدیری و «قهوه تلخ» و «بابا اتی»
کد خبر : ۲۳۸۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، این روزها که مهران مدیری به واسطه اجرای برنامه پر مخاطب «گل یا پوچ» در مرکز توجه قرار گرفته، ویدیویی از یک مصاحبه قدیمی از جواد عزتی در اینستاگرام وایرال شده که از شیوه کارگردانی مدیری حرف می‌زند.

او درباره اینکه مدیری در بازیگری دست بازیگران را باز می‌گذارد تا ایده بدهند صحبت کرده. مخصوصا در سریال پر مخاطبی مانند «قهوه تلخ» که بازی جواد عزتی حتی در فیلمنامه اولیه هم نبوده و بعدا با نوع بازی عزتی به یکی از کاراکترهای ماندگار سریال‌های طنز ایرانی تبدیل شد.

 ۱۴ سال پیش جواد عزتی جلوی دوربین سریال «قهوه تلخ» رفت. با وجود تمام نقش‌هایی که او در این سال‌ها بازی کرده اما کاراکتر بابا اتی در آن سریال یکی از مشهورترین شخصیت‌هایی است که عزتی در کارنامه کاری خود دارد. حتی بعضی هنوز او را به همین نام می‌شناسند و این یعنی عزتی تا حد زیادی به فضایی که مهران مدیری به عنوان کارگردان «قهوه تلخ» در اختیار او قرار داد مدیون است.

این روزها مدیری هم بسیار پرکار است. به تازگی اکران تازه‌ترین فیلمش «ساعت ۶ صبح» به پایان رسیده، اجرای «گل یا پوچ» را برعهده دارد و در حال ساخت سریال جدیدش «پدر قهوه» است. حالا صحبت‌های جواد عزتی درباره شیوه کارگردانی مدیری و اینکه چه تاثیری بر بازیگر در ساختن نقش می‌گذارد مورد توجه قرارگرفته و قابل تامل است.

در تابستان سال ۱۳۹۶ وقتی هنوز جواد عزتی در جایگاه امروزش قرار نداشت و صرفا به عنوان یک بازیگر کمدی در سینمای تجاری شهرت داشت، فریدون جیرانی از او دعوت کرده بود تا در برنامه سینمایی «۳۵» حضور پیدا کند و با او مصاحبه کرد.

عزتی در این برنامه درباره مسایل مختلفی صحبت کرد، اما هنوز عمده شهرت او در آن روزها حضور در نقش بابا اتی در سریال «قهوه تلخ» بود. سریالی که یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین ساخته‌های مهران مدیری تا به امروز است.

جواد عزتی و هادی کاظمی در سریال «قهوه تلخ» دو کاراکتر پیرمرد بی‌نظیر را بازی کردند.

جواد عزتی در باره شیوه کارگردانی مهران مدیری در آن برنامه صحبت کرده بود. شیوه‌ای که انگار میدان و فضای قابل توجهی در اختیار بازیگران قرار می‌داده. آن هم جواد عزتی که در واقع از بازیگران فرعی سریال بود، اما کم‌کم نقشش به یکی از کاراکترهای محبوب سریال تبدیل شد و هر قسمت پررنگ‌تر می‌شد. عزتی در این مصاحبه گفته: «آقای مدیری اینقدر ما را آزاد می‌گذاشت که خودمان بازی کنیم و بعد بازی را هرس می‌کرد»

او در ادامه درباره نقشش گفته: «نقش من (بابا اتی) در فیلمنامه هم نبود. آقای مدیری گفته بود اینها باید باشند. ما هم می‌پرسیدیم که اینها چی کار می‌کنند؟ حرف می‌زنند یا نه؟ عصبانی هستند، خوشحال هستند؟ موقعیتشان در اجتماع چیست؟ اما هیچی نمی‌دونستیم»

عزتی درباره اثری که بر ساختن این کاراکتر داشته اضافه کرده: «ما می‌رفتیم خودمان نقش را با تمام ویژگی‌هایش می‌ساختیم و بعد آقای مدیری می‌گفت این بخشش خوب است باشد یا این بخش حذف شود بهتر است»

یکی از ویژگی‌های «قهوه تلخ» این بود که هفتگی ضبط می‌شد و مانند سریال‌های ۹۰ شبی مهران مدیری در تلویزیون او می‌توانست واکنش مخاطب را در کار دخیل کند. ترکیب خلاقیت بازیگران، مدیریت مهران مدیری و نظرات مخاطبان به نقشی ماندگار مانند بابا اتی می‌رسید.

منبع: فیلم نیوز

۰
ارسال نظر