اسامی بازیگران سریال پاییز صحرا + خلاصه و زمان پخش از شبکه آی فیلم

آیا مجموعه «پاییز صحرا» را دیده اید؟ اگر تا به حال این سریال را ندیده اید یا علاقمند به دیدن دوباره آن دارید، میتوانید جزئیات کامل این سریال را بخوانید.

اسامی بازیگران سریال پاییز صحرا + خلاصه و زمان پخش از شبکه آی فیلم
کد خبر : ۲۳۴۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، مجموعه خاطره‌انگیز پاییز صحرا به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد به تازگی از شبکه آی فیلم پخش شده است. در این مطلب از دیبامگ درباره بازیگران، خلاصه داستان و ساعت پخش این سریال میپردازیم. پس با ما همراه باشید.

پاییز صحرا نام سریالی به کارگردانی اسداله نیک‌نژاد است که در سال‌های ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ تولید و در سال ۱۳۶۵ از تلویزیون ایران پخش شد. این سریال را پیشگام مجموعه‌های ملودرام خانوادگی در ایران می‌دانند. این سریال یکی از سریال‌های مشهور دهه ۶۰ بود که در آن بازیگرانی چون جمیله شیخی، شهلا میربختیار، داریوش مودبیان، جمشید مشایخی، اسماعیل داورفر و مهری ودادیان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال یک درام خانوادگی و در عین حال ترسناک از داستان زندگی یک زوج جوان و دخالت‌های اطرافیان به‌خصوص مادر شوهر با بازی به یادماندنی جمیله شیخی بود.

سریال پر بود از برخوردهای پرتنش مادرشوهر با عروسش که زندگی را بر او سخت کرده بود. جمیله شیخی در این سریال نقش منفی ماندگاری را بازی کرد و شهلا میربختیار با نقش صحرا در یادها ماند.

به گفته اسدالله نیک‌نژاد وی قبل از انتخاب شهلا میربختیار، سوسن تسلیمی را برای این نقش انتخاب کرده بود؛ ولی پس از چند بار روخوانی متن داستان به این نتیجه رسیده است که سوسن تسلیمی چهره بسیار معروف و شناخته‌شده‌ای میان مردم است و بازیگر «صحرا» باید چهره جدیدی باشد.

در سال ۱۹۹۶، نسخه چهار ساعته این سریال با موسیقی و زیرنویس انگلیسی که توسط توسط نیک‌نژاد تدوین شده بود، از شبکه سراسری PBS در آمریکا، به عنوان سریال ایرانی پخش شد. شبکه آی فیلم در سال ۱۳۹۲ اقدام به پخش مجدد این سریال با کیفیتی جدید و اصلاح رنگ تصاویر کرد.

۱-صحرا     شهلا میربختیار    

۲-ماهرخ (مادرشوهر صحرا)     جمیله شیخی    

۳-آقای کاظمی (برادر ماهرخ)     جمشید مشایخی    

۴-ساسان (شوهر صحرا)     داریوش مؤدبیان    

۵-خانم کوشکی (مادر صحرا)     مهری ودادیان   

۶-آقای کوشکی (پدر صحرا)     حسن بلور    

۷-مستانه (خواهرشوهر صحرا)     نسرین پاک خو   

۸-درویش     اسماعیل داورفر    

۹-خانم کاظمی (زن برادر ماهرخ)     آزیتا لاچینی    

۱۰-بهرام     محمد نپوری‌زاده   

۱۱-پری     پویا دوانی    

۱۲-داوود     محمد دستگردی   

۱۳-وکیل     محسن قبادی   

۱۴-ژاندارم     عباد کریمی    

ساعت پخش سریال پاییز صحرا از شبکه آی فیلم

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه آی فیلم، زمان پخش سریال پاییز صحرا هر شب ساعت ۲۲:۰۰ است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، در ساعات ۰۶:۰۰ بامداد و ۱۴:۰۰ روز بعد که زمان پخش تکرار سریال پاییز صحرا از شبکه آی فیلم است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

معرفی و زمان پخش سریال ضد حمله

 

۰
ارسال نظر