استقبال ۳۰ هزار نفری از فیلم عامه پسند

فیلم «عامه‌پسند» در هفته گذشته ۲۸ هزار مخاطب را به سینما‌ها کشاند که با احتساب دو روز ابتدایی اکران فیلم می‌توان گفت تا به امروز بیش از ۳۰ هزار مخاطب به تماشای این فیلم از بازیگران ممنوع‌التبلیغ نشسته‌اند!

استقبال ۳۰ هزار نفری از فیلم عامه پسند
کد خبر : ۲۱۸۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، فیلم سینمایی «عامه‌پسند» با وجود اعمال محدودیت در زمینه تبلیغات محیطی، توانست در هفته اول اکران به جمع پنج فیلم پرفروش هفته راه پیدا کند.

 جریان اکران سینما‌ها همچنان زیر سایه سنگین استقبال مخاطبان از فیلم «هتل» قرار دارد و نه فقط بخش عمده‌ای از عایدی گیشه‌ها که سهم ویژه‌ای از ظرفیت اکران سینما‌ها هم به این فیلم تازه مسعود اطیابی اختصاص پیدا کرده است.

آمار استقبال مخاطبان از اکران فیلم‌ها همچنان سیر صعودی دارد و امید‌های بسیاری برای ثبت رکورد‌های تاریخی در چرخه اکران تا پایان سال جاری زنده شده است. در این شرایط، اما همچنان فیلم‌های غیرکمدی شرایط ایده‌آلی ندارند و محدودیت‌ها هم برای گروهی از فیلم‌ها دست‌وپاگیر شده است.

در یک نگاه کلی ترکیب چهار فیلم اول صدر جدول فروش هفتگی سینما‌ها در این هفته تغییری نداشته، اما فیلم «عامه‌پسند» در همین گام ابتدایی اکران موفق شد از فیلم «نارگیل ۲» پیشی بگیرد و جایگاه پنجم این جدول را از آن خود کند.

مجموع مخاطبان سینمای ایران در طول یک هفته گذشته از مرز ۹۵۰ هزار نفر عبور کرد و تنها چند گام تا رقم رویایی یک میلیون مخاطب در هفته فاصله داریم.

رتبه اول؛ هتل/ ۲۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان

1807090_364

حتما که بخش عمده‌ای از فروش فیلم‌های روی پرده به‌ویژه در ژانر کمدی مدیون بازیگران اصلی است و به همین دلیل نمی‌توان تأثیر برند «پژمان جمشیدی» در سیر صعودی استقبال از «هتل» را نادیده بگیریم.

فیلم تازه مسعود اطیابی هنوز از نفس نیفتاده و با گذشت بیش از یک ماه و نیم از آغاز اکران همچنان شاهد بالا رفتن روز به روز تعداد مخاطبانش است.

پژمان جمشیدی حالا چشم انتظار رقیبی است که بتواند یکه‌تازی او در گیشه امسال را به چالش بکشد! البته می‌توان گفت با توجه به در پیش بودن اکران «ویلای ساحلی» خودش هم می‌تواند در آینده یکی از رقبای جدی خود باشد!

فیلم «هتل» در طول هفته گذشته با جذب ۵۰۵ هزار مخاطب به سالن‌های سینما، بیش از ۲۱.۵ میلیارد تومان فروش داشت و بافاصله پرفروش‌ترین فیلم هفته بود.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون، ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است.

رتبه دوم؛ بچه زرنگ/ ۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان

1807088_878

هفته پیش نوشتیم که «بچه زرنگ» موفق شده است عنوان پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند، اما از منظر مجموع مخاطبان، این فیلم همچنان راهی طولانی برای رقابت با پیشگامانی همچون «کلاه قرمزی و پسرخاله» و یا حتی «گلنار» دارد.

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» را همچنان می‌توان یکی از پدیده‌های اکران امسال دانست که در رقابت با فیلم‌های کمدی موفق شده است طی بیش از یک ماه، جایگاه دوم جدول فروش هفتگی را با اقتدار برای خود حفظ کند.

انیمیشن «بچه زرنگ» این هفته ۱۶۰ هزار مخاطب را به سینما‌ها کشاند و ۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان هم فروش کرد تا همچنان دومین فیلم پرفروش اکران هفتگی سینما‌ها باشد.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

رتبه سوم؛ فسیل/ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

170724290

فیلم «فسیل» در هفته‌ای که گذشت، نسبت به هفته قبل‌تر، نه فقط با افت فروش مواجه نبود که حتی موفق شد مخاطبان بیشتری را هم به سینما‌ها بکشاند.

این فیلم به کارگردانی کریم امینی و با درخشش بهرام افشاری در نقش اصلی، هنوز گویی ظرفیت بالایی برای جذب مخاطب دارد و هنوز قصد ندارد از کورس رقابت در گیشه امسال کنار بکشد.

«فسیل» این هفته هم توانست بیش از ۹۳ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما بکشاند و رقم ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را در گیشه هفتگی خود ثبت کند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۲۸۳ میلیارد تومان بوده است.

 

رتبه چهارم؛ گیجگاه/ ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان

1807084_931

فیلم «گیجگاه» از آن فیلم‌هایی است که از محدودیت در فرآیند تبلیغات بی‌نصیب نبود و اجازه استفاده از تصاویر باران کوثری به‌عنوان بازیگر نفش اصلی زن خود را در مواد تبلیغی مانند پوستر و تیزر نداشت. با این همه، اما فضای نوستالژیک فیلم و حضور بازیگرانی همچون حامد بهداد و جمشید هاشم‌پور تا به اینجا در گیشه جواب داده و فیلم همچنان مقام چهارم جدول فروش هفتگی را برای خود حفظ کرده است.

یکی از ایده‌های جذاب این فیلم که در تیزر‌های تبلیغاتی آن هم مورد استفاده قرار گرفته است، دعوت از حمید غلامعلی به‌عنوان یکی از خوانندگان محبوب و خاطره‌ساز دهه ۷۰ برای خواندن تیتراژ پایانی بود که هم‌خوانی خوبی با فضای روایت فیلم که مربوط به دهه ۷۰ می‌شود، داشت.

فیلم «گیجگاه» در هفته گذشته ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان فروش داشت و بیش از ۵۰ هزار مخاطب را هم به سینما‌ها کشاند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

رتبه پنجم؛ عامه‌پسند/ یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان

1807085_689

فیلم تازه سهیل بیرقی حالا تازه‌نفس‌ترین فیلم غیرکمدی در میدان رقابت فتح گیشه هفتگی سینما‌ها محسوب می‌شود که هر چند با فیلم‌های کمدی صدر جدول فاصله بسیاری دارد، اما همین که در هفته نخست اکران خودش را به ترکیب ۵ فیلم بالای جدول رسانده است، دستاورد قابل توجهی است.

نکته مهم درباره فیلم «عامه‌پسند» علاوه‌بر انتظار چند ساله آن برای صدور پروانه نمایش و به تعبیری اجازه اکران عمومی، محدودیت شدید در زمینه تبلیغات فیلم است. فاطمه معتمدآریا و باران کوثری دو بازیگر اصلی فیلم هستند که در شرایط فعلی مهر «ممنوع‌التبلیغی» بر کارنامه‌شان خورده و عوامل «عامه‌پسند» امکان استفاده از تصاویر آن‌ها در پوستر و تیزر فیلم‌شان را نداشته‌اند.

گروه تبلیغاتی «عامه پسند»، در ایده‌ای خلاقانه، تصویر هوتن شکیبا به‌عنوان بازیگر اصلی مرد را هم از مواد تبلیغی خود حذف کردند و با پوستر‌های سفید و تیزر‌های بدون تصویر، اعتراض خود به این شرایط را نشان دادند. جالب اینکه این ایده هم جواب داد و به‌گواه گیشه، مخاطبان از این فیلم استقبال کرده‌اند.

فیلم «عامه‌پسند» در هفته گذشته ۲۸ هزار مخاطب را به سینما‌ها کشاند که با احتساب دو روز ابتدایی اکران فیلم می‌توان گفت تا به امروز بیش از ۳۰ هزار مخاطب به تماشای این فیلم از بازیگران ممنوع‌التبلیغ نشسته‌اند!

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران و طی نزدیک به ۱۰ روز در حدود ۱.۵ میلیارد تومان بوده است.

منبع:فرارو

۰
ارسال نظر