بیماری باکتری گوشتخوار در ژاپن

دولت ژاپن اخیراً از گسترش یک بیماری کشنده به نام «باکتری گوشتخوار»، که با نام علمی نام «سندرم شوک سمی استرپتوکوک (STSS)» نیز شناخته می‌شود، در سطح کشور خبر داد.

primary_image
کد خبر : ۲۳۲۷۶۰
0

به گزارش وقت صبح، علت دقیق شیوع باکتری گوشتخوار در ژاپن در ژاپن ناشناخته است. با این حال، وزارت بهداشت ژاپن پیشنهاد کرده است که بهداشت را رعایت کنید.

شیوع باکتری گوشتخوار در ژاپن؛ ۴۸ ساعته فرد مبتلا را می‌کُشد.

این بیماری ۳۰ درصد احتمال مرگ و میر دارد و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، ظرف ۴۸ ساعت، فرد مبتلا را از پا درآورد.

باکتری گوشتخوار یا STSS یک عفونت باکتریایی نادر است که توسط باکتری استرپتوکوک گروه A ایجاد می‌شود.

این یک بیماری شدید است و زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌ها به جریان خون و بافت‌های عمقی حمله می‌کنند و منجر به علائم و عوارض مختلفی می‌شوند.

این باکتری سمومی تولید می‌کند که منجر به یک «واکنش بیش‌التهابی» در بدن و هم‌چنین نکروز سریع بافت، شوک و درد‌های شدید عضلانی می‌شود. 

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در امریکا (CDC)، اولین علائم STSS عبارتند از: تب و لرز، درد‌های عضلانی، تهوع و استفراغ.

علت دقیق شیوع STSS در ژاپن ناشناخته است. با این حال، وزارت بهداشت ژاپن پیشنهاد کرده است که کاهش اقدامات مربوط به ویروس کرونا می‌تواند عاملی در افزایش آن باشد.

علیرغم افزایش، این وزارتخانه تاکید کرده است که سفر به این کشور هنوز ایمن است، اما به مسافران هشدار داده است که اقدامات احتیاطی از جمله شستن دست ها و تمیز کردن زخم ها را برای جلوگیری از عفونت انجام دهند.

منبع: تجارت نیوز

 

۰
ارسال نظر