عجیب و غریب؛ این عمل جراحی رنگ چشم شما را تغییر می‌دهد!

کراتوپیگمنتیشن یا تتوی قرنیه روشی است به شما امکان می‌دهد رنگ چشم را برای همیشه تغییر دهید!

primary_image
کد خبر : ۲۳۳۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-دیگر لازم نیست برای تحقق رویای خود به لنز یا کاشت عنبیه مصنوعی روی بیاورید و می‌توانید چشمان خود را برای همیشه خالکوبی کنید!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، کراتوپیگمانتاسیون یا خالکوبی قنیه در ابتدا به عنوان راهی برای برخورد با بیماران مبتلا به کدر بودن ناخوشایند قرنیه ایجاد شد.

تغییر ایمن رنگ چشم برای مدت طولانی یک رویای غیرممکن بود اما امروزه چندین روش وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد این کار را انجام دهید.

کاشت عنبیه مصنوعی روشی بحث‌برانگیز و خطرناک است که به علاقه مندان این امکان را می‌دهد.

جراحی-تغییر-رنگ-چشم2

حالا کراتوپیگمانتاسیون روشی به ظاهر ایمن است که از ماشین آلات پیشرفته و رنگدانه‌های سازگار بیولوژیکی برای تغییر دائمی رنگ چشم استفاده می‌کند.

رنگ چشم هر فرد یک ویژگی ژنتیکی است که با میزان و توزیع ملانین در عنبیه تعیین می‌شود. 

روش کراتومیگمانتاسیون شامل ایجاد یک تونل داخل قرنیه ظریف در چشم بیمار با کمک لیزر و سپس وارد کردن رنگدانه مخصوص برای تغییر رنگ عنبیه بر اساس خواسته بیمار است.

برخلاف سایر تکنیک‌های پیچیده‌تر، کراتوپیگمانتاسیون فقط سطح چشم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در نتیجه عوارضی مانند خونریزی، عفونت و جداشدگی شبکیه را ندارد.

عمل کراتوپیگمنتیشن معمولا بین 30 تا 45 دقیقه برای هر دو چشم طول می‌کشد و به لطف استفاده از بی حس کننده موضعی کاملا بدون درد است.

جراحی-تغییر-رنگ-چشم1

همچنین کاملاً برگشت پذیر است، بنابراین اگر فردی در مورد تغییر رنگ چشم خود شک دارد می‌تواند به سادگی به رنگ اصلی خود بازگردد.

تاکنون، اتفاق نظر کلی بین چشم پزشکان و متخصصان سلامت چشم این است که این جراحی نسبتاً ایمن است.

البته، با توجه به زمان نسبتاً کوتاهی که از آن به عنوان یک عمل زیبایی استفاده شده است، پیش بینی اثرات طولانی مدت آن غیرممکن است.

در زمان نگارش این مقاله، یکی از محدودیت‌های کراتوپیگمانتاسیون، در دسترس بودن رنگدانه‌های سازگار بیولوژیکی است. در حال حاضر تنها چند رنگ وجود دارد که از نظر پزشکی تایید شده هستند.

۰
ارسال نظر