تنها وعده عجیب دو نامزد انتخابات که قطعا تحقق می یابد!

در مناظره ای که شب گذشته انجام شد شاید می توان روی یکی از دعده دو نامزد انتخاباتی برای تحقق حساب باز کرد.

primary_image
کد خبر : ۲۳۲۷۰۷
0

به گزارش وقت صبح، شب گذشته مناظره فرهنگی میان شش کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شد، در میان حرف‌های این کاندیداها نام اشخاص و آثار هنری به میان آمد که در واقع سمت و سوی مورد پسند این آدم‌ها که قرار است یکی‌شان رئیس جمهور شود را فاش می‌کند.

مثلا قاضی‌زاده هاشمی از سریال یوسف به عنوان یک اثر موفق نام برد و یا از سریال مختار، دو سریالی که بارها و بارها بازپخش شده، هر دو سریال در دسته آثار مذهبی جای می‌گیرد، پشت یکی که فرج سلحشور بود و پشت آن یکی هم داود میرباقری در واقع هر دو سریالی که قاضی‌زاده هاشمی از آن ها اسم برده مربوط به یک طیف و یک سلیقه است.

از آن طرف البته سعید جلیلی هم از سریال مختار نام برد، ظاهرا تفاوت سلیقه چندانی بین کاندیداهای مختلف مشاهده نمی‌شود، در میان آثار مورد علاقه آن‌ها هیچ نشانی از آثار مورد توجه طبقه متوسط نیست.

منظور از طبقه متوسط آن بخشی از جامعه است که پیشقراول تحولات اجتماعی است، همان طبقه پررنگ در سال 88 و سال 1401، این کاندیداها یا این بخش طبقه متوسط را نمی‌بیند و یا صلاح می‌دانند که نبینند، البته پزشکیان تلاش کرد خودش را نزدیک به آن ها نشان بدهد، با نام بردن از اصغر فرهادی که آن هم البته شاید یک دهه قبل نماد و نشان طبقه متوسط بود و حالا خیلی نشانه‌ای از یک طیف نیست و به قولی شاید دورانش تا اندازه‌ای سرآمده، پزشکیان هم خواست کاری کند، اما انگار به اندازه کافی نبض جامعه هدفش را نمی شناسد.

روزگاری با شجریان و ربنا، روحانی رای جمع کرد و حالا به نظر می‌رسد آنقدر میان فضای رسمی و ایده‌آل‌های طبقه متوسط فاصله افتاده که حتی نمی‌شود اسم نشانه‌های مورد پسند این طبقه را در مناظرات تلویزیونی آورد، به هر حال این‌ها نشان می‌دهد که برای گرم‌تر شدن فضای انتخابات چه بهتر که واقعیت زیر پوست جامعه بهتر درک شود تا شاید کمی کار رونق بگیرد. پس با این احتساب می‌توان چهار سال دیگر روی بازپخش سریال یوسف پیامبر حساب باز کرد!

منبع: برترین ها

۰
ارسال نظر