عکس/ اولین مدرسه دخترانه در ایران

‌‎بی‌بی‌خانم استرآبادی از پایه‌گذاران نخستین مدرسه‌ی دخترانه در ایران است. او در سال 1285 مدرسه‌ی دوشیزگان را در منزل خود دایر کرد.
عکس/ اولین مدرسه دخترانه در ایران

وقت صبح – بی‌بی خانم استرآبادی به سواد آموزی دختران و زنان ایرانی پرداخت. خانه 12 اتاقه‌ او در محله پاقاپوق تهران محلی برای آموزش و پرورش شد‌.

مادر وی هم که خدیجه نام داشت از ملاباجی‌های دربار ناصرالدین شاه بود. درواقع بی‌بی‌خانم چ از مادرش سواد آموخت.

مدرسه دوشیزگان او در سالهای جوانی علی‌رغم مخالفت خانواده، با یک نظامی اهل قفقاز به نام موسی‌خان وزیری ازدواج کرد و از این پیوند صاحب هفت فرزند شد.

بی بی خانم استرآبادی بی‌بی خانم استرآبادی در سن 66 سالگی نیز در تهران درگذشت.

نویسنده:

این خبر را به اشتراک بگذارید.
این خبر را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ نوشته‌ای یافت نشد.
No posts found

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *