بیوگرافی جهانگیر کوثری که به تازگی جنجالی شده است!

به تازگی خبر حضور جهانگیر کوثری معروف در رسانه ضد ایرانی ایران اینترنشنال فضای مجازی را پر کرده است اما بیایید به بیوگرافی او نگاهی بیندازیم.

primary_image
کد خبر : ۲۲۴۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- جهانگیر کوثری، متولد سال 1330 در تهران، از جمله هنرمندان چندوجهی ایرانی است که در زمینه‌های مختلف هنری، از جمله سینما، تلویزیون، ورزش و روزنامه‌نگاری، فعالیت داشته است.

کوثری در سال 1359 با رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما، ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های تندیس و باران  است.

فعالیت‌های سینمایی

کوثری فعالیت در سینما را از سال 1350 با دستیاری کارگردان در فیلم سینمایی «سراب» آغاز کرد.

او در سال‌های بعد، فیلم‌های کوتاه و مستندی مانند «رهایی»، «شکوفه ناز و درخت کهن»، «شب پا»، «پهلوان نه قهرمان»، «دوباره به راه می‌افتیم» و «طبیعت زیبای ایران» را کارگردانی کرد.

کوثری همچنین در فیلم‌های سینمایی مختلفی به عنوان مدیر تولید، مجری طرح و تهیه‌کننده حضور داشته است.

از جمله فیلم‌های سینمایی که او در آنها فعالیت داشته، می‌توان به «نرگس»، «بانوی اردیبهشت»، «دو زن»، «زیر پوست شهر»، «دختران خورشید»، «روزگار ما»، «یک شب»، «به آهستگی»، «عصر جمعه»، «نسل جادویی» و «خون‌بازی» اشاره کرد.

فعالیت‌های ورزشی

کوثری در سال‌های نوجوانی به فوتبال علاقه‌مند شد و فوتبال خود را از تیم آرش در غرب تهران آغاز کرد. او سپس به تیم جوانان راه‌آهن پیوست و در جام تخت جمشید برای این تیم به میدان رفت.

سپس در سال 1355 به تیم تاج پیوست و تا پیروزی انقلاب در سال 1357 در این تیم باقی ماند. او 43 بازی رسمی برای تیم تاج انجام داده است و با این تیم به قهرمانی جام حذفی ایران در سال 1357 دست یافت.

کوثری پس از انقلاب به خبرنگاری، گزارش‌گری و مجری‌گری در عرصه ورزش پرداخت و مدتی اجرای برنامه «ورزش از نگاه دو» را بر عهده داشت.

روزنامه‌نگاری

جهانگیر کوثری علاوه بر کار در سینما، تلویزیون و ورزش، سابقه روزنامه‌نگاری نیز دارد و بیش از یک دهه دبیر گروه ورزشی روزنامه همشهری بوده است.

سخن آخر

جهانگیر کوثری، هنرمندی چندوجهی و پرکار است که در زمینه‌های مختلف هنری، از جمله سینما، تلویزیون، ورزش و روزنامه‌نگاری، فعالیت داشته است.

او در هر یک از این زمینه‌ها، موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرده است.

اما حضور او در یک شبکه تلوزیونی جنجالی میتواند سایه ای بر موفقیت‌های قبلی او بیندازد.

 

 

۰
ارسال نظر