موسسه فرهنگی و هنری فرهیزش برگزار می کند؛

شب استاد توران مهرزاد مادرمهربان سینما ایران

موسسه فرهنگی هنری فرهیزش در نظر دارد شب بانو توران مهرزاد را در روز یکشنبه 28 آبان در فرهنگسرای ارسباران برگزار کند.

شب استاد توران مهرزاد مادرمهربان سینما ایران
کد خبر : ۲۱۹۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
0

موسسه فرهنگی و هنری فرهیزش با همکاری گروه تولیدی مهرام  و فرهنگسرای ارسباران،  شب  "استاد توران مهرزاد" با عنوان بانوی مهر را به پاس هشت دهه  فعالیت فرهنگی و هنری این چهره پیشکسوت یکشنبه 28 آبان ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد کرد.

ایرج راد بازیگر و کارگردان ، بهزاد فراهانی بازیگر و نمایشنامه نویس، اسماعیل خلج کارگردان و نمایشنامه نویس، فریدون اسماعیلی گوینده و بازیگر رادیو، امیر حامد موسوی گوینده رادیو و کارشناس فرهنگی و دیگر هنرمندان کشورمان در پیوند با چند دهه فعالیت و نقش آفرینی بانو توران مهرزاد سخنرانی خواهند کرد.

در بخش دیگری از این آیین نکوداشت نمایش رادیویی با بازی میکائیل شهرستانی و شهین نجف زاده  به قلم گووان مهر اسماعیل پور به  صحنه خواهد رفت. انوشیروان پویان نوازنده پیانو نیز در فواصل برنامه قطعاتی از نواهای ایرانی را خواهد نواخت. همچنین برشی از مستند بانوی مهر به روایت غزاله عربگل به نمایش در خواهد آمد.

گفتنی است استاد توران مهرزاد از 12 سالگی به درخواست آقای نوشین به کلاس های آموزشی وی راه می یابد و در دهه بیست جزو شاگردان برگزیده و ممتاز عبدالحسین نوشین بوده است. بانو مهرزاد سال ها تحت نظر بنیانگذار تئاتر نوین ایران و بانو لرتا در تئاتر فردوسی، سعدی و ... با ستایش فراوان علاقه مندان هنر به اجرای نمایش هایی همچون ولپن، محتکر، مستنطق، سرگذشت و ده ها اثر دیگر پرداخت. مهرزاد در ادامه فعالیت هنری خود  در سال 1336با  نمایشنامه قربانگاه عشق در نقش مقابل نصرت الله محتشم  به رادیو این رسانه همه گیر وارد شده همچنین سال ۱۳۳۸ آغاز فعالیت ایشان به بخش دوبله ،  سال 1347 زمان ورودشان به عرصه بازیگری در سینما و با شروع سال  ۱۳۵۲  به ایفای نقش در تلویزیون پرداخته است.

 وی در طول سال ها فعالیت هنری خود در سینما و تلویزیون با کارگردان هایی همچون : جلال مقدم، علی حاتمی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، اسماعیل خلج، ابراهیم حاتمی کیا، داوود میرباقری (سریال امام علی ع) و ... همکاری داشته است.      

علاقمندان می تواند ساعت 18 روز یکشنبه 28 آبان 1402 به آدرس خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا فرهتگسرای ارسباران مراجعه کنند.

 

۰
ارسال نظر