همه چیز در مورد سریال دفتر یادداشت رضا عطاران در نمایش خانگی

سریال دفتر یادداشت به کارگردانی کیارش اسدی زاده و بازی رضا عطاران یکی از محصولات جدید شبکه خانگی است که قرار است پخش آن از جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ از پلتفرم فیلم‌نت آغاز شود.

همه چیز در مورد سریال دفتر یادداشت رضا عطاران در  نمایش خانگی
کد خبر : ۲۱۷۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
0

علیرضا جیرانی در مسیر تازه نوشت: این سریال از چند وجه نکات جالب توجهی دارد که ما آن‌ها را در این مطلب بررسی کرده‌ایم.

اولین حضور رضا عطاران در شبکه خانگی

رضا عطاران با حضور در سریال دفتر یادداشت اولین حضور خود را در شبکه نمایش خانگی تجربه می‌کند.

عطاران در چند سال گذشته به کمتر پروژه‌ای نه گفته و او را بیشتر در محصولات سطحی و مبتذل کمدی دیده ایم؛ اما به هر حال عطاران هنوز برند خود را دارد و حضورش در هر پروژه‌ای برای مخاطبان با کنجکاوی همراه است.

حضور عطاران در این سریال از جهت دیگری از اهمیت برخوردار است که شیرین‌ترین تجربه‌های او در فرمت سریال رقم خورده است. البته در پلتفرمی دیگر: صدا و سیما.

با وجود افت شدید کیفی محصولات صداوسیما و رونق گرفتن شبکه نمایش خاگی باید منتظر ماند و دید رضا عطاران می‌تواند گوشه‌ای از خاطره‌های خوش سریال‌هایی مانند خانه به دوش و متهم گریخت را زنده کند؟

هر چند در این جا دیگر او خالق اثر نیست و تنها بازیگر نقش اصلی آن است.

گریم متفاوت

از گریم متفاوت عطاران در عکس‌هایی که از این سریال منتشر شده نباید گذشت. عطاران با مو و ریش سفید و چهره‌ای که قبلا کمتر از او دیده ایم، ظاهر جذاب و کنجکاوی برانگیزی در این سریال دارد.

این مسئله برای قلاب انداختن به مخاطب در آغاز کار حائز اهمیت است و در این راه موفق شده، اما در ادامه نگه داشتن مخاطب به عواملی مثل جذابیت قصه و کیفیت ساخت اثر بستگی خواهد داشت.

پوستر جنجالی

زمانی که هنوز مدت زیادی به آغاز پخش سریال دفتر یادداشت مانده بود، انتشار اولین پوستر این سریال باعث بروز حاشیه‌هایی شد.

شباهت زیاد این پوستر با پوستر مشهور فیلم سینمایی مالنا، ساخته جوزپه تورناتوره و بازی ماندگار مونیکا بلوچی، جنجالی شد.

در آن فیلم مردان بدسیرت زیادی برای به دست آوردن مالنای زیبا که شوهرش را در جنگ از دست داده با هم رقیب و البته شریک می‌شوند.

در این جا اما رضا عطارانی حضور دارد که مسلما جذابیت مونیکا بلوچی را ندارد. اما فضای پوستر حال و هوای کمدی را به خوبی نشان می‌دهد.

با خلاصه قصه‌ای که از سریال دفتر یادداشت درآمده، این پوستر جالب نشان از شوخی به جا و قابل اعتنایی با فیلم مالنا دارد که گویی با پارودی مالنا رو به رو هستیم.

جایی که وضعیت مونیکا بلوچی با رضا عطاران جا به جا می‌شود!

خلاصه داستان دفتر یادداشت رضا عطاران

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

درباره‌ی یک پزشک شیاد بوده که سعی می‌کند از پرستاران اخاذی کند و به همین دلیل به بهانه‌های مختلف با پرستاران بیمارستان رابطه برقرار می‌کند و پرستاران برای اینکه بتوانند با این پزشک در ارتباط باشند با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و…

این خلاصه داستان نسبتا جذاب در وهله اول ما را به یاد یکی از خطوط داستانی رمان بزرگ و مشهور بار هستی نوشته میلان کوندرا می‌اندازد.

جایی که پزشکی ماهر اما جذاب، به راحتی پرستاران را اغوا می‌کند.

اما در فرم کمدی رضا عطاران بانمک جایگزین فردی جذاب به لحاظ ظاهری شده تا پرستاران خانم برای او به رقابت بپردازند!

البته در فیلم سینمایی نیش زنبور که نسخه کمدی فیلم نقاب بود، رضا عطاران و رضا کیانیان دو شیادی بودند که زنان پولدار را طعمه خود می‌کردند.

ابتدا عطاران در شمایل یک همسر بداخلاق وارد می‌شد و سپس کیانیان نقش مرد جذاب و منجی را ایفا می‌کرد.

اما در جایی از فیلم وقتی نقش این دو تغییر کرد، حضور عطاران در نقش مرد جذاب فاجعه آفرید و نقشه‌شان را به هم ریخت! باید دید در این سریال عطاران چگونه می‌تواند این حضور را باورپذیر کند.

بازیگران

حضور بازیگرانی مانند حسن معجونی، نعیمه نظام‌دوست، حسین سلیمانی، ریما رامین‌فر، سیامک انصاری، مینا ساداتی، سوگل خلیق و کاظم سیاحی در کنار هم به خودی خود کنجکاوی مخاطب را قلقلک می‌دهد.

نکته جالب ترکیب متنوع و جذاب زنانی است که قرار است برای رسیدن به پزشک شیاد با بازی رضا عطاران به رقابت بپردازند.

از نعیمه نظام دوست با بازی سرخوشانه و البته اضافه وزنش گرفته (که ترکیب جذابی را با عطاران در فیلم سینمایی هزارپا تشکیل داده بود) تا ریما رامین فر همدل و اغلب در نقش‌های زنان مهربان، مینا ساداتی که جوان‌تر و البته غدتر از آن‌ها است و البته سوگل خلیق که قرار است نماینده دختر جوان و جذاب نسل جدید این سریال باشد.

شاید حسن معجونی و سیامک انصاری یکی به عنوان دوست و دیگری به عنوان دشمن و رقیب، جذابیت کار را افزایش دهد.

 

کارگردان پرکار

نکته‌ای که نباید از آن غافل شد، حضور کیارش اسدی زاده در مقام کارگردان این سریال است. کارگردان متوسطی با چند فیلم متوسط که سابقه ساخت اثری کمدی را ندارد.

او در بازار کساد سینمای این روزها با وجود ساخت چند فیلم خنثی و یک سریال شبکه خانگی معمولی (کرگردن)، هنوز فعال است و نکته جالب‌تر این که همزمان با دفتر یادداشت، سریال شبکه نمایش خانگی دیگری به نام هفت از او در شرف نمایش است.

یعنی در شرایطی که کارگردانان مشهورتر به دلایل مختلف خانه‌نشین شده‌اند و اثری ندارند، اسدی زاده با کارنامه معمولی‌اش می‌تواند دو اثر را در فاصله کوتاهی ساخته و همزمان آماده نمایش کند که چگونگی آن جای سوال دارد.

حال باید منتظر ماند و دید تا چه حد این سریال می‌تواند کنجکاوی اولیه برای دیده شدن را ارضا کند و آیا می‌تواند بین مخاطبان جای خود را باز کند یا به خیل بزرگ آثار شکست خورده شبکه نمایش خانگی می‌پیوندد؟

 

۰
ارسال نظر