چه کسی اولین بار در تاریخ تاج به سر گذاشت؟!

ضیافت شام و جشن عروسی ولیعهد اردن به یک نمایش تمام عیار از نمایش تاج‌های سلطنتی تبدیل شد!

چه کسی اولین بار در تاریخ تاج به سر گذاشت؟!
کد خبر : ۱۸۲۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- برای تاج بر سر گذاشتن لازم نیست حتما مقامی در حد شاهزاده‌های سلطنتی داشته باشید یا لباس شاهدخت‌های دیزنی را تن کنید.

امروز تاج‌ها و نیم‌تاج‌های جواهرنشان به‌آرامی جای خود را بار دیگر در مد باز کرده‌اند؛ چه با نقش‌های کلاسیک و چه با طراحی‌های مدرن و سبک‌ جدید.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح،ضیافت شام و جشن عروسی ولیعهد اردن در اول ژوئن به یک نمایش تمام عیار از نمایش تاج‌های سلطنتی تبدیل شد که اغلب آنها چندین نسل در میان اعضای خانواده دست‌به‌دست شده‌اند.

شاهدخت ولز، کاترین، در این شب تاج «گره عشق» را بر سر گذاشت.
چه کسی اولین بار در تاریخ تاج به سر گذاشت؟!

عروس، امیره رجوه و مادرشوهرش ملکه رانیا هر دو آرایش موهایشان را با تاج‌هایی که عبارات عربی برخود داشت آراستند.
چه کسی اولین بار در تاریخ تاج به سر گذاشت؟!

در میان خانه‌جواهرهای مشهور، شومی با تاریخچه‌ای غنی از طراحی مشهورترین تاج‌های تاریخ معاصر اروپا، یکی از پیشگامان طراحی و ساخت تاج است.

این خانه جواهر فرانسوی در سال ۱۷۸۰ تاسیس شد.«مارى اتیان نیتوت» قبل از راه‌اندازی این جواهرسازی که بعدها به شومی تبدیل شد، نزد «اوبرت»، جواهرساز دربار ماری آنتوانت، شاگردی کرده بود.

در سال ۱۸۰۲، ناپلئون بناپارت او را به سمت جواهرساز دربار منصوب کرد و تعدادی از بهترین قطعات جواهر از جمله تاج ناپلئون و ژوزفین ساخته او است.

چه کسی اولین بار در تاریخ تاج به سر گذاشت؟!

از آن زمان تا امروز این خانه جواهر همچنان با تاج‌های جواهرنشان خود شناخته می‌شود.

اولین بار چه کسانی تاج بر سر گذاشتند؟

تاریخ استفاده تاج به دوران باستان می‌رسد. برای یونانیان، تاج که به نام «دیادم» هم شناخته می‌شد، ابتدا سربند پارچه‌ای ساده‌ای بود که بیشتر برندگان بازی‌های المپیک از آن استفاده می‌کردند.

در واقع کلمه یونانی دیادما به معنای «سربند» است.

۰
ارسال نظر