چرا نباید با معده خالی قهوه بنوشیم؟!

نوشیدن قهوه با میزان کافئین بالا می‌تواند مشکلات سلامت شدیدی در برخی از دوست داران این نوشیدنی ایجاد کند.

primary_image
کد خبر : ۲۲۵۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-قهوه برای برخی افراد هیچ  ضرر ندارد اما اگر با معده خالی مصرف شود، سلامت را به خطر می‌اندازد!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، نوشیدن یک فنجان قهوه با معده خالی به احتمال زیاد برای اکثر افراد مشکل ایجاد نمی‌کند اما به دلیل داشتن کافئین بالا می‌تواند مشکلات سلامتی شدیدی برای برخی افراد ایجاد کند.

قهوه صبحگاهی با معده خالی ممکن است علائم معده حساس را برای برخی افراد تشدید کند.

این شامل کسانی می‌شود که مستعد ابتلا به برخی از بیماری‌های گوارشی مانند رفلکس معده به مری، افرادی با دیواره معده آسیب دیده یا کسانی که دچار زخم معده هستند می‌شود.

از آنجایی که کورتیزول، هورمون استرس، معمولاً در صبح به اوج خود می‌رسد برخی افراد ممکن است متوجه شوند که کافئین صبحگاهی اثرات اضطرابشان را تقویت می‌کند.

سطح قند خون نیز می‌تواند تحت تأثیر کورتیزول قرار گیرد، بنابراین افراد مبتلا به دیابت که قهوه مصرف می‌کنند ممکن است بخواهند سطح قند خون خود را با خوردن یک وعده غذایی صبحگاهی حاوی پروتئین و کربوهیدرات متعادل کنند.

اگرچه مطالعات نشان داده‌اند که قهوه می‌تواند اسیدی باشد و میزان اسید معده را افزایش دهد اما اکثر مردم احتمالاً با آن مشکلی نخواهند داشت.

بر اساس مطالعه ای که بر روی 8000 شرکت کننده سالم انجام شد، نوشیدن قهوه به طور قابل توجهی با هیچ یک از چهار مشکل اصلی دستگاه گوارش فوقانی، از جمله رفلکس و زخم، مرتبط نبود.

۰
ارسال نظر