قهوه یا سیب؛ بهترین انرژی‌زا سر صبح کدام است؟!

سیب دارای قند طبیعی به نام فروکتوز است که می‌تواند منبع انرژی قابل توجهی برای بدن شما باشد.

primary_image
کد خبر : ۲۲۵۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-سیب در مقابل قهوه؛ کدامیک می‌تواند صبح‌ها شما را سریع‌تر از خواب بیدار کند و انرژی بیشتری به شما بدهد؟

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، در حالی که کافئین با هوشیاری بیشتر مغز شما را بیدار نگه می‌دارد، سیب انرژی شما را تامین می‌کند که باعث بیدار شدن مغز شما می‌شود.

همه معتقدند یک سیب در روز بیماری را دور نگه می‌دارد اما معمولا هیچکس نمی‌داند یک سیب در روز می‌تواند خواب را از بین ببرد.

در حالی که کافئین با میزان هوشیاری بیشتر مغز شما را بیدار نگه می‌دارد، سیب با تامین کالری، قند و کربوهیدرات به شما انرژی می‌دهد که به نوبه خود شما را بیدار نگه می‌دارد.

سیب به دلیل داشتن فیبر، فروکتوز و کربوهیدرات، منبع عالی انرژی با رهش آهسته است. با این حال، یک فنجان قهوه از یک سیب در تقویت قدرت ذهنی فوری موثرتر است.

قهوه می‌تواند اثرات مضری بر سلامتی شما داشته باشد حتی اگر فواید مثبتی داشته باشد، به خصوص اگر به کافئین حساس هستید. زیاده‌روی ممکن است خواب شما را به کلی مختل کند و باعث عصبانیت یا اضطراب شود.

به گفته کتابخانه ملی پزشکی مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند منجر به خستگی، ناراحتی معده، کم آبی بدن، اضطراب و بی‌خوابی شود.

در مقابل، بنیاد شورای اطلاعات بین المللی غذا بیان می‌کند سیب دارای قند طبیعی به نام فروکتوز است که می‌تواند منبع انرژی قابل توجهی برای بدن شما باشد.

از آنجایی که فروکتوز یک محرک نیست، انرژی مشابه قهوه را ارائه نمی‌دهد اما انرژی تدریجی و ثابتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که باعث ایجاد اضطراب یا اختلال در خواب شما نمی‌شود.

خوردن یک سیب ممکن است به شما کمک کند در صورت پایین بودن قند خون از خواب بیدار شوید و احساس بیداری بیشتری کنید.

در کل چرا این مقایسه انجام می‌شود؟ چرا فقط هر دو را مصرف نکنیم؟

کارین پاتل، متخصص تغذیه می‌گوید: «برای دریافت بالاترین میزان انرژی بهترین راه این است که روز خود را با خوردن یک سیب شروع کنید و ۹۰ دقیقه پس از بیدار شدن از خواب قهوه بنوشید.»

۰
ارسال نظر