با این 5 روش‌ نظافت زمستانی سرماخوردگی را از خانه پاک کنید!

خانه خود را در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا با این 5 نکته پاکسازی کنید و سالم بمانید.

primary_image
کد خبر : ۲۲۴۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-با این لیست نظافت زمستانی مورد تایید متخصصان، سرماخوردگی و آنفولانزا را از خانه خود دور نگه دارید!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، خانه خود را در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا با این 5 نکته پاکسازی کنید. 

در حالی که گرم و دنج ماندن در داخل خانه حس بسیار خوبی دارد مهم است که به یاد داشته باشید این شرایط می‌توانند آلودگی و میکروب‌های ناخواسته به همراه داشته باشند. 

1. بر پنجره‌ها تمرکز کنید

با افزایش هزینه‌های انرژی، روشن نگه داشتن دائمی سیتم‌های گرمایشی ممکن است بهترین گزینه نباشد. تمیز نگه داشتن پنجره‌ها ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

کثیفی و پسماندها می‌توانند مانع از انتقال نور خورشید به داخل خانه شوند که به گرم شدن طبیعی اتاق‌ها کمک می‌کند. 

تنها چیزی که نیاز دارید مایع شستشوی و آب گرم است. 

2. گرد و غبار آن رادیاتورها

تمیز کردن رادیاتورها باید همیشه در لیست نظافت زمستانی شما باشد. رادیاتورهای کثیف و گرد و غبار باعث کاهش کارایی آن‌ها می‌شود. 

با تمیز کردن آن‌ها می‌توانید خانه خود را به طور موثرتری گرم کنید.

ابتدا مطمئن شوید که رادیاتور خاموش است و سپس از اتصال دستی جاروبرقی خود استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید گرد و غبار را پاک کنید. سپس یک پارچه برای گردگیری استفاده کنید. قبل از اینکه رادیاتور خود را دوباره روشن کنید اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. 

3. با نم و کپک مقابله کنید

کپک مشکل رایجی است که بسیاری از افراد در فصل زمستان با آن مواجه هستند. کپک‌ها در درجه اول از تراکم هوا ناشی گرمای رادیاتورها بر روی پنجره ایجاد می‌شود، به خصوص اگر فرصت زیادی برای گردش هوا وجود نداشته باشد.

در صورت پاک نشدن کپک می‌تواند باعث مشکلات تنفسی شود، که در فصل آنفولانزا آخرین چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

کلید مقابله با کپک این است که سریع عمل کنید. بهترین راه برای از بین بردن آن استفاده از اسپری است که هم لکه را از بین می‌برد و هم از بازگشت آن جلوگیری می‌کند. 

4. تخت خود را ضدعفونی کنید

ویروس‌ها همچنین یک مشکل معمولی در طول فصل سرد سال هستند زیرا ما زمان بیشتری را در داخل خانه می‌گذرانیم و به ویروس‌ها اجازه می دهیم به راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت کنند.

زمستان همچنین زمان بسیار خوبی برای تمیز کردن تشک شما است. همینطور بهتر است مرتب رویه بالش و تشک خود را تمیز و عوض کنید.

5. خانه ای بدون میکروب ایجاد کنید

اکثر ما در طول فصل زمستان کمی احساس بی حالی می‌کنیم و اجتناب از آن می‌تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، یکی از راه‌های دور نگه داشتن میکروب‌ها، تمیز کردن منظم خانه‌تان است. به‌ویژه سطوحی که روزانه افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

این واقعاً می تواند تفاوت بزرگی در طول زمستان ایجاد کند زیرا پاک کردن و تمیز کردن مرتب سطوح، باکتری‌ها و میکروب‌های باقی مانده را از بین می‌برد و به شما کمک می کند تا از گسترش ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا در خانه خود جلوگیری کنید. تهویه هوای اتاق‌ها را نیز فراموش نکنید! 

۰
ارسال نظر