بلاخره امکان به صلح رسیدن با "آدم فضایی‌ها" ممکن شد؟

دانشمندان راهی را کشف کرده‌اند که با آدم فضایی‌ها ارتباط برقرار کنند و در صورت موفقیت حتی به یک درگیری بین کهکشانی پایان دهند.

primary_image
کد خبر : ۲۲۲۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-آیا انسان‌ها بلاخره می‌توانند با آدم فضایی‌ها ارتباط برقرار کنند و در صورت تماس جنگ بین کهکشانی را متوقف کنند؟

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، انسان‌ها ده‌ها سال است که به دنبال احتمالات وجود آدم فضایی‌ها و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها بوده‌اند.

دانشمندان راهی را کشف کرده‌اند که بتوانند با آدم فضایی‌ها ارتباط برقرار کنند و در صورت موفقیت حتی به یک درگیری بین کهکشانی پایان دهند.

محققان گسترده‌ترین «علم زبان بیگانه» تا به امروز را جمع‌آوری کرده‌اند، با این هدف که اطمینان حاصل کنند که هرگونه ارتباط با حیات فرازمینی خصمانه اتفاق نیافتد. 

یک مطالعه در سال 2020 که در مجله «ژورنال اخترفیزیکی» منتشر شد تعداد تمدن‌های پیشرفته در کهکشان راه شیری را در حدود 36 مورد اعلام کرد.

 یافتن یا برقراری ارتباط با هر یک از آن‌ها تاکنون برای بشریت دست نیافتنی بوده است.
 

هوش غیرزمینی

مقاله جدیدی که ماهیت بالقوه یک هوش غیرزمینی با قابلیت‌های زبانی را بررسی می‌کند، توسط 25 استاد دانشگاهی برتر در زمینه‌های زبان شناسی، انسان شناسی، فلسفه، علوم کامپیوتر، زیست شناسی و ارتباطات حیوانات گردآوری شده است.

همکاران این مقاله شامل نوام چامسکی، دانشمند علوم سیاسی و اجتماعی آمریکایی است که به عنوان «پدر زبان‌شناسی مدرن» لقب گرفته است.

دکتر داگلاس واکوچ، اختر زیست شناس، ویراستار این مقاله اعلام کرده است: «من خوشبین هستم. فکر می‌کنم این واقع بینانه است که ما بتوانیم در طول زندگی خود از طریق برنامه های جستجوی اطلاعات فرازمینی پیامی دریافت کنیم یا پیام‌هایی را ارسال کنیم که روزی پاسخی دریافت کنند.

بشریت چندین دهه است که به دنبال احتمالات هوش فرازمینی بوده است. بشریت حتی پیام‌هایی را به فضا ارسال کرده است.

۰
ارسال نظر