فاصله سنی ایده آل برای یک زندگی موفق چند سال است؟!

رضایت اولیه زوج‌هایی با اختلاف سنی زیاد پس از 6 تا 10 سال زندگی مشترک از بین می‌رود.

primary_image
کد خبر : ۲۲۲۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- وقتی شروع به قرار گذاشتن با شخصی جدید می‌کنید، احتمالاً جزئیات کوچکی مانند ارزش‌ها، جذابیت، شخصیت و سرگرمی‌ها را ارزیابی می‌کنید تا تعیین کنید که آیا شما و علایق عشقی‌تان با هم سازگار هستند یا خیر.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، با این حال عاملی وجود دارد که ممکن است آن را در نظر نگرفته باشید که ارزش کمی تامل دارد: فاصله سنی شما.

اختلاف سنی 10 سال یا بیشتر می‌تواند شانس شما را برای داشتن مشکلات زناشویی افزایش دهد اما آیا فاصله سنی ایده آلی وجود دارد که یک رابطه را برای موفقیت آماده کند؟

هیچ دستور العمل دقیقی برای یک رابطه موفق وجود ندارد و بهترین چیزها در زندگی بدون کمی تلاش به دست نمی‌آیند. عشق نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بر اساس مطالعه‌ای در مجله اقتصاد جمعیت، رضایت زناشویی در زوج‌هایی با اختلاف سنی زیاد در مقایسه با آن‌هایی با سن‌های مشابه به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

به طور خاص، زوج‌های همسن تا سه سال اختلاف سنی رضایت بیشتری نسبت به زوج‌های با فاصله چهار تا شش ساله دارند. به همین ترتیب، زوج هایی با فاصله 4 تا 6 ساله رضایت بیشتری نسبت به زوج‌هایی با فاصله بیش از 7 سال نشان دادند.

به طور کلی با افزایش اختلاف سنی، رضایت زناشویی کاهش میابد.

یک نظریه، که با شواهد ارائه شده در این مطالعه تأیید می‌شود، این است که زوج‌های در سنین مختلف نسبت به شوک‌های منفی در رابطه، از جمله مشکلات اقتصادی و بیماری، انعطاف‌پذیری کمتری دارند. اگرچه به طور خاص این نظریه آزمایش نشده است اما سایر عوامل مرتبط با چرخه زندگی از جمله کودکان و بازنشستگی نیز ذکر شدند.

همچنین شایان ذکر است که به‌طور متوسط، هم مردان و هم زنان در هنگام ازدواج با شرکای جوان‌تر نسبت به کسانی که همسران مسن‌تری دارند میزان رضایت بیشتر از زندگی زناشویی خود نشان دادند. به نظر می‌رسید که رضایت اولیه زوج‌هایی با اختلاف سنی زیاد پس از 6 تا 10 سال زندگی مشترک از بین می‌رود.

۰
ارسال نظر