ویژگی نادر خون باعث عمر بیشتر از 90 سال می‌شود!

دانشمندان دریافتند افرادی که بالای 90 سال زندگی می کنند، تفاوت های کلیدی در خون خود دارند.

primary_image
کد خبر : ۲۲۱۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- صد ساله‌ها به سریع‌ترین گروه جمعیتی در حال رشد در جهان تبدیل شده‌اند. از دهه 1970 هر 10 سال یک بار تعداد این افراد دو برابر می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، بسیاری از محققان به دنبال عواملی هستند که زندگی طولانی و سالم را تعیین می‌کنند. علاقه دانشمندان به این موضوع بحث تازه‌ای نیست. افلاطون و ارسطو نیز در مورد روند پیری بیش از 2300 سال پیش نوشتند.

درک آنچه پشت زندگی طولانی‌تر وجود دارد، مستلزم کشف تأثیر متقابل پیچیده عوامل ژنتیکی و سبک زندگی و نحوه تعامل آن‌ها است.

تحقیقات جدید نشانگرهای کلیدی زیستی رایجی از جمله سطوح کلسترول و گلوکز را در افرادی که بالای 90 سال زندگی می کنند، نشان داده است.

پژوهشی تاریخی

این مطالعه یکی از بزرگ‌ترین پژوهش‌هایی است که در این زمینه انجام شده است و پروفایل‌های نشانگرهای زیستی اندازه‌گیری شده در طول زندگی را در میان افرادی که بالای 100 سال عمر کرده‌اند. 

این داده‌ها از مورد آزمایش قرار گرفتن 44000 فرد سوئدی بدست آمد که در سنین 64 تا 99 سال تحت ارزیابی قرار گرفتند. این شرکت کنندگان سپس تا 35 سال پیگیری شدند.

از این افراد، 2.7 درصد ینی 1224 نفر تا 100 سال عمر کردند. 85 درصد از این صدساله ها زن بودند.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که سطوح پایین‌تر گلوکز وکراتینین یک محصول زائد در بدن ناشی از هضم برخی غذاها که با عملکرد کلیه و اسید اوریک مرتبط است در افرادی که بیشتر 90 سال زندگی می‌کنند متفاوت است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که ارتباط بالقوه‌ای بین سلامت متابولیک، تغذیه و طول عمر طولانی وجود دارد.

از نظر فاکتورهای سبک زندگی، این مطالعه به هیچ نتیجه‌گیری دقیقی نرسیده است. با این حال نویسندگان این مطالعه افزودند عواملی مانند تغذیه و مصرف الکل در آن نقش دارند.

۰
ارسال نظر