این بهترین راه برای مشاجره با شریک احساسیتان است!

دعوا و مشاجره در هر رابطه احساسی اجتناب ناپذیر است با این حال روش‌هایی بهتر برای این کار وجود دارد!

primary_image
کد خبر : ۲۱۸۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-زوج ها می‌توانند با هم اختلاف داشته باشند و با هم دعوا کنند اما این کار را با احترام انجام دهند.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، دبورا گرودی، روانشناس بالینی می‌گوید، زوج‌های متاهلی که هیچ بحث و مشاجره‌ای ندارند، اغلب کسانی هستند که طلاق می‌گیرند. با این اوصاف، درگیری شدید و مکرر مطمئناً سالم نیست. 

اگر می خواهید درگیری با شریک زندگی خود را به روشی سالم تر و سازنده تر دنبال کنید، این موارد را در طول دعوای بعدی خود در نظر داشته باشید:

در مورد دعواهای خود کنجکاو باشید

مشخص کنید چه چیزی باعث دعواهای تکراری می‌شود و به جای درگیری بی‌دلیل، راه‌هایی برای سازش امتحان کنید. به جای پیروی از روتین‌های سابق، توجه داشته باشید که چه چیزی دلیل دعوا است و چگونه می‌توان آن را حل کنید.

زمانی را برای مشاجره در نظر بگیرید

انتخاب زمانی مناسب برای صحبت در مورد مشکلات مفید است. اگر یک مشاجره آغاز شد، زمانی دیگری برای ادامه بحث خود پیدا کنید.

اختصاص زمان برای حل اختلافات به هر دو شریک اجازه می‌دهد تا آرامش پیدا کنند و به حرف‌های خود بیاندیشند. 

اگر شریک احساسی شما نیاز دارد بحث را متوقف کنید

اگر در هنگام بحث و مشاجره شریک احساسی شما احساس خطر کرده است به سرعت بحث را تمام کنید. فضایی استرس‌زا برای شریک احساسی خود ایجاد نکنید. به او نشان دهید که مهمترین مساله در رابطه شما حال خوب او است! 

بجای دستور دادن، درخواست دهید

مردم به جای درخواست انجام کاری از شریک زندگیشان اغلب به اتهام زدن مشغول می‌شوند. راحت‌تر است از شریک زندگی خود بپرسید که چرا هرگز کاری که می‌خواهید انجام نمی‌دهید تا اینکه به سادگی از او درخواست کنند که آن کار را انجام دهد.

گوش کنید و از شریکتان توضیح بخواهید

وقتی زمان صحبت کردن درباره حل مشکلات فرا می‌رسد، مهم‌ترین کاری که زوج‌ها می‌توانند انجام دهند این است که بدون وقفه انداختن در مکالمه یکدیگر گوش دهند. این کار می‌تواند چالش برانگیزتر از آن چیزی باشد که به نظر می‌رسد. ابتدا کاملا به صحبت‌های گوش دهید و پس از آن اگر لازم بود توضیح دهید.

روش صحیح عذرخواهی از شریک زندگی خود را بیاموزید

همان‌طور که مردم زبان‌های عشق متفاوتی دارند زبان‌های عذرخواهی متفاوتی نیز داریم. تشخیص اینکه به عزیزتان صدمه زده‌اید و یک عذرخواهی خشک و خالی کافی نیست. باید نسبت به نیازهای شریک احساسی خود روشی برای معذرت خواهی انتخاب کنید.

۰
ارسال نظر