ویدئو/ میوه‌ای که ۳۰۰ برابر شیرین‌تر از قند است!

شاید باورش سخت باشد میوه‌ای در دنیا است که ۳۰۰ برابر شیرین‌تر از قند است.

primary_image
کد خبر : ۲۱۷۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، در ادامه ویدئویی از میوه شیرین مونک را می‌بینید. 

میوه مونک درجنوب چین و شمال تایلند رشد می‌کند. 

میوه «مانک» برای دیابتی‌ها مفید است! 

ایمنا: دیابت یک مشکل جدی بهداشت عمومی نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان است. در امریکا به تنهایی، تعداد بیماران دیابتی حدود ۳۰ میلیون تخمین زده می‌شود و طی دهه‌های آینده این رقم بیشتر هم می‌شود. 

دیابت افراد را در معرض خطر بسیاری از عوارض جدی مانند حملات قلبی، سکته مغزی، ناباروری، کوری و قطع عضو قرار می‌دهد. 

خوشبختانه، گزینه‌های بیشتر از هر زمان دیگری برای بیماران دیابتی که در تلاش برای کنترل بیماری‌شان هستند وجود دارد، خوردن مواد طبیعی برای کنترل سطح انسولین بدن یکی از این روش‌هاست ومیوه مانک بومی آسیا یکی از این خوراکی‌هاست. 

میوه مانک (monk) یکی از اعضای خانواده کدو است. از قرن 13th به عنوان یک غذای طول عمر در فرهنگ چینی استفاده می‌شده است. 

عصاره میوه

امروزه عصاره این میوه به عنوان شیرین کننده طبیعی در بسیاری محصولات تجاری یک جایگزین قند طبیعی در بازار است. دلیل اصلی که چرا این میوه تا این حد سالم است به دلیل ارزش غذایی شگفت‌آور آن است. 

این میوه یک منبع بزرگ از اسیدهای آمینه، پروتئین و ویتامین C است. در طب سنتی آسیایی برای کمک به درمان بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، آلرژی و سرطان به علت توانایی آن در حمایت از دستگاه گوارش، دستگاه تنفسی و سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شده است. 

بعلاوه این میوه قادر به کاهش سطوح قند خون بیماران دیابتی (و کلسترول وتری گلیسیرید) است و حتی می‌تواند در حمایت از عملکرد کبد و کلیه که برای بیماران دیابتی بسیار حیاتی است هم کمک شایانی داشته باشد. 

شواهد بالینی در حمایت از اثرات مثبت این میوه در دیابت وجود دارد. 

در یک مطالعه اخیر که در مجله انگلیسی تغذیه به چاپ رسید، مشخص شد که حیوانات آزمایشگاهی مبتلا به دیابت که در رژیم غذایی با عصاره میوه مانک تحت تغذیه بودند، دچار درمان دیابت و مشکلات کلیوی شدند. 

این مطالعه مشخص کرد که این میوه قادر به محافظت از کلیه‌ها است.

 

۰
ارسال نظر