“خوراک لوبیا سبز”، غذایی بسیار خوشمزه و مقوی

خوراک لوبیا سبز یکی از غذا های ایرانی بسیار خوشمزه است که آن را با مرغ و گوشت تهیه می کنند. این خوراک را هم با نان و هم با برنج می توان سرو کرد.

“خوراک لوبیا سبز”، غذایی بسیار خوشمزه و مقوی
کد خبر : ۱۲۵۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، خوراک لوبیا سبز با مرغ را با لوبیای نوبرانه بهار که بسیار ترد و خوش خوراک است طبخ می کنند. لوبیا سبز دارای فیبر و املاح معدنی فراوانی می باشد که بهتر است در وعده های غذایی گنجانده شود.

مواد لازم:

مرغ 4 تکه

لوبیا سبز 200 گرم

سیب زمینی 3 عدد

پیاز 1 عدد

هویج 1 عدد

ذرت 1 لیوان

نخود فرنگی 1 لیوان

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری

نمک، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

آب لیمو ترش به میزان لازم

دستور پخت :

ابتدا پیاز را پوست گرفته و نگینی ریز خرد می کنیم. حالا داخل قابلمه مناسبی ریخته و به همراه روغن پیاز را تفت می دهیم تا طلایی شود. سپس کمی زرد چوبه، فلفل و مرغ را می افزاییم و همه مواد را با هم تفت می دهیم در نهایت آب جوشیده می افزاییم و زمان می دهیم تا مرغ کاملا مغز پخت شود.

در این فاصله که مرغ پخته می شود هویج را پوست گرفته و نگینی یا حلقه ای برش می دهیم. سیب زمینی ها را پوست گرفته و نگینی درشت خرد می کنیم. لوبیا سبز را هم به اندازه 1 بند انگشت برش می دهیم و آماده می گذاریم.

مرغ که نیم پز شد. سیب زمینی، هویج و لوبیا را می افزاییم و تا پخت کامل مرغ سبزیجات هم مغز پخت می شوند.

داخل تابه کوچکی کمی روغن ریخته و رب را به همراه کمی نمک و فلفل و زردچوبه تفت می دهیم و به همراه نخود و ذرت به خوراک می افزاییم.

زمانی که مرغ، سیب زمینی و هویج کاملا مغز پخت شدند و خوراک به قوام کافی رسید، آن را داخل ظرف زیبایی ریخته و در کنار آب لیمو ترش سرو و نوش جان کنید.

۰
ارسال نظر