تصاویر/ لو رفتن کد ملی مسعود و مریم رجوی در دادگاه!

صبح امروز دادگاه مسعود و مریم رجوی سرکرده‌های گروهک منافین برگزار شد.

primary_image
کد خبر : ۲۲۱۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، در این دادگاه از مشخصات این دو نفر به عنوان متهم در دادگاه اعضای مجاهدین خلق (معروف به منافقین) در تهران رونمایی شد. 

کد ملی مسعود رجوی در دادگاه لو رفت.

جلسه اول دادگاه علنی منافقین 

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) امروز سه‌شنبه ۲۱ آذر در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی برگزار شد. 

کد ملی مریم رجوی در دادگاه لو رفت.

ایسنا: در ابتدای این جلسه حجت الاسلام دهقانی قاضی دادگاه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه داد: 

امروز سه شنبه ۲۱ آذرماه سال جاری اولین جلسه از رسیدگی به اتهامات گروهک منافقین موسوم به مجاهدین خلق ایران در شعبه ۱۱ از دادگاه کیفری یک استان تهران به تصدی بنده و هیات قضایی همراه در حال برگزاری است. 

وی افزود: پرونده مشتمل بر کیفرخواست واصله از دادسرای تهران با اتهامات درباره گروهک تروریستی منافقین موسوم به مجاهدین خلق هم به عنوان شخصیت حقوقی و همچنین علیه ۱۰۴ نفر از کادر مرکزی و عوامل اصلی آن تحت نظر این دادگاه قرار دارد. 

این دادگاه به اطلاع عموم می‌رساند با رعایت کلیه تشریفات قانون آیین دادرسی کیفری به ویژه مواد ۷ و ۲۹۶ و ۲۹۷ و ۳۱۵ و ۳۸۲ از این قانون پس از وصول کیفرخواست و مطالعه آن و مواد ۵ و ۶ و ۷ از قانون مجازات اسلامی دادگاه را برای رسیدگی به این اتهامات برابر ابلاغ‌های قضایی مستقر در شعبه ۱۱ صلاحیت خود را اعلام می‌کند. 

این دادگاه با استناد به ماده ۳۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری و نظر به حضور وکیل و رعایت اصل ۳۵ قانون اساسی با نظر به نوع اتهامات و آنچه که در این اصل از حق انتخاب وکیل توسط اصحاب دعوا مورد تاکید قرار گرفته و در همه دادگاه‌ها اعم از حقوقی و کیفری طرفین حق دارند برای خود با هر درجه‌ای از اتهامات وکیل انتخاب کنند و چنانچه اشخاص توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند برای دادگاه انتخاب وکیل فراهم می‌شود.

منبع: عصر ایران

۱
ارسال نظر