خواننده آهنگ “دافی سورپرایز” بازداشت شد؛ احتمالا “تاک داون”!

یک خبرنگار موسیقی و یک فعال رسانه‌ای از بازداشت خواننده اصلی آهنگ دافی سورپرایز ( که احتمالا “تاک داون” باشد چون “فدی” خواننده دوم است) که اخیرا وایرال شده خبر داد.

خواننده آهنگ “دافی سورپرایز” بازداشت شد؛ احتمالا “تاک داون”!
کد خبر : ۲۰۳۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح امیر عابد، فعال رسانه‌ای اعلام کرد که خواننده اصلی آهنگ «هم خانمی هم دافی» که اخیر در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار بوده است، بازداشت شده است.

این آهنگ با همکاری فدی خوانده شده است و جنجال های زیادی داشت.

شرکت دافی دادگاهی شد

پیشتر وزارت ارشاد اعلام کرده بود که پرونده شرکت دافی که با یک آهنگ مبتذل محصولات خود را تبلیغ کرده است به قوهٔ قضاییه ارجاع داده شد.

آهنگ دافی در نگاه نخست یک موزیک داغ و تازه‌گل کرده است که به‌نظر می‌رسد محتوایی ساختارشکنانه دارد، اما اگر همه ابعاد موضوع را بررسی کنید، متوجه می‌شویم پشت‌پرده ماجرا اتفاقات مهم‌تری جریان دارد.

متن آهنگ دافی، مانند موزیک ویدئو‌های ساسان حیدری مملو از کلمات و عبارت‌هایی است که حساسیت جامعه ایرانی را برمی‌انگیزد و با عرف و آموزه‌های اخلاقی دچار چالش می‌شود.

آهنگ سورپرایز مخاطب خود را گروه نوجوانان و جوانان تعیین می‌کند و آن‌ها را با عناوینی مثل «دافی» و «داشی» خطاب قرار می‌دهد و ظاهرا به‌مناسبت و در گرامیداشت سالروز تولد ساخته شده است.

عناصری مثل کیک، برف شادی، شمع، کادو و فشفشه را هم در متن ترانه گنجانده‌اند و حتی تلاش کرده‌اند بگویند صاحب تولد و رفقای حاضر در مهمانی، سن ۱۸ سالگی را رد کرده‌اند و حالا یک آدم عاقل و بالغ بزرگسال به‌حساب می‌آیند.

اما در نهایت آهنگ دافی به‌خاطر وجود کلمات، تشبیهات و عبارت‌هایی خارج از عرف مسئله‌ساز شده است.

۱
ارسال نظر