تصمیم عجیب ایلان ماسک و حذف گزینه بلاک از اپلیکیشن محبوب!

«ایلان ماسک»  روز جمعه، ۱۸ اوت، گفت که عملکرد گزینه «بلاک» در رسانه اجتماعی «ایکس» که پیش‌تر توییتر نامیده می‌شد، بسیار محدود خواهد شد!

تصمیم عجیب ایلان ماسک و حذف گزینه بلاک از اپلیکیشن محبوب!
کد خبر : ۱۹۹۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- ماسک به دنبال این تصمیم یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای محافظت در برابر آزار و اذیت در رسانه‌های اجتماعی را از کاربران خواهد گرفت.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، وقتی حساب کاربری «صاحبان تسلا سیلیکون ولی» در توییتی از مخاطبان پرسید که آیا بین گزینه «مسدود کردن» و «بی‌صدا کردن»، تفاوتی وجود دارد، ماسک در چندین توییت نوشت که عملکرد گزینه «بلاک»، بی‌معنی است و به عنوان یک «ویژگی» حذف خواهد شد.

تصمیم عجیب ایلان ماسک و حذف گزینه بلاک از اپلیکیشن محبوب!

مسدود کردن یک کاربر در «ایکس» از تعامل آن کاربر، با حسابی که او را مسدود کرده است، جلوگیری می‌کند. مثلا فردی که مسدود شده، نمی‌تواند توییت‌های کسی که او را مسدود کرده است، ببیند، یا درباره آن‌ها نظری بدهد و نظرات خودش را خطاب به آنها منتشر کند.

مشخص نیست که این تغییر چه زمانی اعمال می‌شود، یا اینکه ویژگی «مسدود کردن» می‌تواند بدون نقض شرایط خدمات فروشگاه‌های اپل وگوگل حذف شود، یا خیر؛ زیرا در قوانین هر دو فروشگاه‌ آمده است که کاربران باید به گزینه مسدودکردن دسترسی داشته باشند.

پس از اعلام این خبر، برخی از کاربران «ایکس» توضیح دادند که چگونه محدود کردن عملکرد «بلاک» منجر به آزار و اذیت‌های بیشتر در فضایی می‌شود که به واکنش‌های هیجانی، خشن و قلدری مجازی مشهور است.

۰
ارسال نظر