دل آرا دارابی کیست؟

دل آرا دارابی دختر جوانی که پس از ارتکاب جنایت و قتل یکی از بستگان پدری‌اش با درخواست قصاص از سوی خانواده مقتول به مرگ محکوم شده بود، در زندان مرکزی رشت به دار آویخته شد.

دل آرا دارابی کیست؟
کد خبر : ۱۵۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از جام جم؛ تماس مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 پرده از راز این جنایت برداشت و مرد تماس‌گیرنده عنوان کرد، ساعتی پیش از طریق خواستگار سابق دخترش باخبر شده است که فرزند وی به نام دل‌آرا با همدستی جوانی که خواستگار دیگر دخترش بوده است، دخترعموی او را به قتل رسانده‌اند.

ساعت 20:45 شامگاه هفتم دی‌ماه سال 82 ماموران انتظامی رشت اطلاع یافتند زن 65 ساله‌ای به نام مهین در منزل مسکونی خود با 16 ضربه چاقو به قتل رسیده و مقادیری از اموال وی نیز به سرقت رفته است.

به دنبال این جنایت و عزیمت بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی رشت به محل، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی صادر و پرونده‌ این جنایت برای پیگیری و تحقیقات به پلیس آگاهی رشت ارجاع شد.

یک روز پس از این جنایت، این بار تماس مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 پرده از راز این جنایت برداشت و مرد تماس‌گیرنده عنوان کرد، ساعتی پیش از طریق خواستگار سابق دخترش باخبر شده است که فرزند وی به نام دل‌آرا با همدستی جوانی که خواستگار دیگر دخترش بوده است، دخترعموی او را به قتل رسانده‌اند.

دستگیری و اعتراف

به دنبال این تماس، ماموران با عزیمت به محل، دختر جوان را دستگیر کردند که وی در تحقیقات مقدماتی به قتل زن 65 ساله اعتراف کرد و گفت: وسوسه به دست آوردن پول‌های مقتول، او و جوانی به نام امیرحسین را به محل سکونت دخترعموی پدرش کشانده و پس از قتل و سرقت مقادیری از اموال از محل متواری شده‌اند.

به دنبال این اعترافات، امیرحسین همدست دل‌آرا نیز دستگیر شد و در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، پزشکی قانونی با گزارشی اعلام کرد مقتول با 16 ضربه مرگبار چاقو جان خود را از دست داده است.

انکار

گزارش حاکی است، پس از اعترافات دل‌آرا و امیرحسین، قاضی پرونده هر دو متهم را با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان کرد و چند ماه بعد دل‌آرا با ارسال نامه‌ای به قاضی پرونده خود بیان کرد به دلیل علاقه‌ای که به امیرحسین داشته، قتل را گردن گرفته است.

وی در این نامه نوشته بود امیرحسین به او قرص‌هایی داده بود که هیچ اراده و اختیاری نداشت و به درخواست این فرد که گفته بود من 17 سال دارم و در صورت اعتراف به قتل مجازات نمی‌شوم، قتل را گردن گرفته‌ام، اما واقعیت این است که من تنها تماشاچی بودم و …

محاکمه

اگرچه دل‌آرا این نامه را برای قاضی پرونده ارسال کرد، اما بازسازی صحنه جنایت حاکی از آن بود که وی نقش اصلی را در قتل به عهده داشته است. به همین دلیل وی پس از محاکمه در شعبه 107 دادگاه رشت به درخواست بازماندگان مقتول به قصاص محکوم کرد و همدست وی (امیرحسین)‌ نیز به 13 سال حبس محکوم شد.

پس از صدور این حکم، وکیل مدافع وی نسبت به حکم صادره اعتراض کرد و پرونده برای بررسی و تایید حکم به شعبه 33 دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان عالی کشور نیز با توجه به دلایل و مدارک موجود و اعترافات متهم، حکم صادره از سوی قاضی شعبه 107 مبنی بر قصاص را تایید کردند.

فرصت برای جلب رضایت

پس از تایید حکم در حالی که پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی رشت ارسال شده بود، قوه قضاییه با دریافت نامه‌ای درخواست کرد حکم فوق اجرا نشود تا شاید در فرصتی که برای این منظور در نظر گرفته می‌شود، خانواده دل‌آرا بتوانند رضایت خانواده مقتول را اخذ کرده و او را از مجازات قصاص رهایی بخشند.

بیشتر بخوانید: علت مرگ آزاده نامداری از زبان همسرش چه بود؟

اگرچه تلاش‌ها در این زمینه ادامه داشت، اما بستگان مقتول با انتشار نامه سرگشاده‌ای در جراید کشور، اعلام کردند پرونده دل‌آرا سوژه‌ای برای برخی افراد شده که بدون توجه به حقوق مقتول، سعی در استفاده سیاسی دارند و در این نامه یکی از دلایل اصرار خود را برای اجرای حکم، مصاحبه‌های متعدد وکیل‌مدافع دل‌آرا با رسانه‌های خارج از کشور عنوان کردند.

سرانجام تمام تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و با اصرار اولیای دم مقتول، صبح دیروز دل‌آرا در محوطه زندان مرکزی رشت به دار آویخته شد و پرونده وی پس از ماه‌ها جنجال به بایگانی شعبه اجرای احکام دادسرای رشت سپرده شد.

۰
ارسال نظر