بررسی تاثیر دستگیری پاول دورف بر قیمت داگز و انواع توکن‌ تلگرام

قیمت داگز در بازار پیش‌ازعرضه از حواشی پیش‌آمده برای پاول دورف بی‌نصیب نماند.

بررسی تاثیر دستگیری پاول دورف بر قیمت داگز و انواع توکن‌ تلگرام
کد خبر : ۲۳۶۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، دستگیری پاول دورف در فرانسه سوای اخبار و حواشی که در ۲۴ ساعت قبلی به‌دنبال داشته، بازار ارز دیجیتال و توکن‌های مبتنی بر تلگرام را بی‌نصیب نگذاشته است.

تون‌کوین به‌عنوان قدیمی‌ترین توکن تلگرام، بعد اعلام خبر دستگیری پاول دورف ظرف ۳۰ دقیقه، حدود ۲۰ درصد ارزشش را از دست داد. نات‌کوین که از ابتدای امسال سروصدای زیادی به‌پا کرده و از اواخر اردیبهشت در صرافی‌ها معتبر فهرست شده، به پایین‌ترین سطح هفت‌روزه سقوط کرده و حتی داگز قبل فهرست شدن در صرافی‌های معتبر، در بازار پیش‌ازعرضه تحت‌تاثیر حواشی بنیان‌گذار تلگرام قرار گرفته است.

تون‌کوین؛ ریزش ۲۰ درصدی در ۳۰ دقیقه

تون‌کوین در واکنش به خبر دستگیری پاول دورف بیشترین ضربه را بین ارز‌های دیجیتال مبتنی بر تلگرام متحمل شد. قیمت تون‌کوین که قبل اعلام خبر در محدوده ۶.۸ دلار یعنی چیزی حدود ۴۰۰ هزار تومان بود، فقط ظرف ۳۰ دقیقه به محدوده ۵.۵ دلار یا به‌عبارتی ۳۲۵ هزار تومان تنزل پیدا کرد.

قیمت تون‌کوین به‌این ترتیب ظرف نیم‌ساعت حدود ۲۰ درصد ریخت. تون‌کوین در ساعاتی از شبانه‌روز گذشته تا سطح ۵.۳ دلار (۳۱۷ هزار تومان) پایین رفته و در طرف مقابل توان عبور از محدوده ۵.۹ دلار را از خودش نشان نداده است.

تون‌کوین را باید مهمترین ارز دیجیتال تلگرام بدانیم که از شهریور ۱۴۰۰ در صرافی‌های معتبر فهرست شده و سابقه تقریبا سه ساله دارد. قیمت تون‌کوین حالا با احتساب ریزشی که در ۲۴ ساعت قبلی تجربه کرده، در بازه هفت‌روزه ۱۷ درصد ریخته و این عدد در مقیاس یک‌ماهه به ۱۶ درصد می‌رسد.

تون‌کوین با نماد TON از حیث تسلط به بازار ارز دیجیتال جایگاه نهم را دراخیتار دارد و آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ۰.۷ درصد از کل پول‌های موجود در بازار، به تون‌کوین اختصاص دارد. فراموش نکنیم تون کوین هفته اول مرداد امسال با قرار گرفتن در محدوده ۷.۹ دلار بالاترین سقف تاریخی خودش را تجربه کرده بود و حالا نسبت به آن روز‌ها حدود ۳۰ درصد ریخته است.

نات‌کوین؛ سقوط به کمترین سطح هفتگی

نات‌کوین یکی دیگر از پروژه‌های تلگرام است و احتمالا در ماه‌های گذشته به‌خاطر سروشکل بازی که دارد، اسمش به گوشتان خورده. نات‌کوین از ۲۷ اردیبهشت امسال در صرافی‌های معتبر فهرست شد و مثل تون‌کوین تحت‌تاثیر خبر دستگیری پاول دورف قرار گرفت.

قیمت نات‌کوین که در ساعات ابتدایی به حدود ۰.۰۱ دلار یعنی چیزی حدود ۷۰۰ تومان رسیده بود، اما بعد یک ساعت از اعلام خبر دستگیری پاول دورف نات‌کوین بیشتر از ۰.۰۰۹ دلار ارزش نداشت که نشان‌دهنده افت ۱۰ درصدی در کمتر از ۱۲ ساعت است.

قیمت نات‌کوین در ادامه روز حتی سطح ۰.۰۰۸ دلار را هم به چشم دید که پایین‌ترین ارتقاع در هفت روزه گذشته محسوب می‌شود. نات‌کوین نهایتا موقع نگارش این مطلب روی پله ۰.۰۰۹ دلار ایستاد تا آن‌هایی که پولشان را در بازار ارز دیجیتال بع نات‌کوین تبدیل کرده‌اند، بازدهی هفت‌روزه منفی ۱۳ درصد و بازدهی یک‌ماهه منفی ۳۳ درصد را تجربه کنند.

نات‌کوین با سهم چهارصدم درصدی از بازار ارز دیجیتال، رتبه هفتادم را بین ۳۰ هزار رمزارزی که تا الان فهرست شده‌اند، دراختیار دارد و از این حیث بالاتر از رمزرارز‌های سرشناسی مثل ایاس، کوانت و فلو قرار گرفته است.

داگز؛ شوک به بازار پیش‌ازعرضه

قیمت داگز برخلاف نات‌کوین و تون‌کوین در ساعات ابتدایی دستگیری پاول دورف جنبه رسمی نداشت و فقط در بازار پیش از عرضه تفاوت پیدا کرد. بازار پیش از عرضه یکجور بازار پیش‌فروش و پیش‌خرید است و تا زمان عرضه داگز در صرافی‌های معتبر چیزی به اسم قیمت داگز وجود رسمی نداشت.

قیمت داگز با این حال در همان بازار پیش از عرضه تحت‌تاثیر خبر دستگیری پاول دورف قرار گرفت و مثل نات‌کوین و تون‌کوین از سیگنال‌های احساسی بی‌نصیب نماند.

قیمت داگز در بازار پیش‌از عرضه صرافی Gate.io روز‌های جمعه و شنبه یعنی دوم و سوم شهریور چیزی نزدیک ۰.۰۰۲۵ دلار یعنی به‌پول خودمان حول‌و‌حوش ۱۴۷ تومان تخمین زده می‌شد، اما روز یکشنبه و بعد انتشار ماجرای پاول دورف در فرانسه، قیمت داگز به سطح ۰.۰۰۲۰ دلار رسید که معادل ۱۲۰ تومان بود.

قیمت داگز با این اوصاف حدود ۲۷ درصد آب رفته است. داگز برخلاف نات‌کوین و همستر کامبت در دسته بازی‌های Tap To Earn قرار نمی‌گیرد و روش جمع‌آوری توکن در این بازی، به چیز‌هایی مثل قدمت اکانت تلگرام و میزان دعوت از دوستان برای جوین شدن به بازی است. داگز با این حال مثل پیش‌بینی‌های اولیه جلو نمی‌رود و تا الان دست‌کم دو بار فهرست شدن داگز در صرافی‌های معتبر به تعویق افتاده است. داگز البته نهایتا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۵ شهریور در صرافی‌های معتبر فهرست شد.

منبع: فرارو

۰
ارسال نظر