فيلم دوم يك فيلمساز، يك سنگ محك جدي محسوب ميشود كه ببينيم مثلا اگر در فيلم اولش نقاط مثبتي داشته، سير صعودي بوده يا نه. كاوه صباعزاده كه سالها دستيار كارگردان بوده با فيلم اول خود يعني «ايتاليا ايتاليا»گام اول را خيلي خوب برداشت و ما را به آيندهاش اميدوار كرد.
پایان ايده روايي
فيلمي كه از لحاظ روايي كمتر نمونهاي در چند سال اخير داشت و سرشار بود از ارجاعات به فيلمهاي ايراني و خارجي با بازيهاي خوب به خصوص سارا بهرامي. با اين توقع سراغ فيلم دوم صباغزاده رفتيم ولي انگار هر چه ايده روايي و اجرايي داشت در فيلم اول خرج كرده بود.
توجه كنيد كه از اساس فيلمي در ژانر «كمدي، رمانتيك» در سينماي ايران امكان ساختش نيست. به خصوص اينكه فضا عاشقانه است و در خانه ميگذرد و مثلا زن نميتواند بدون روسري باشد.
صباغزاده همان ايدههاي ايتاليا ايتاليا را در اين فيلم خوشرنگ و لعابتر تكرار كرده و با دو وجه متمايز. اينبار زوج ماجرا فرزند دارند و فيلم هم پايان خوشي دارد. به هر حال منتظر فيلم سوم او ميمانيم.
فيلمسازي كه ايدهپرداز خيلي خوبي است، اما نميتواند يك كليت منسجم ارايه كند. يعني فيلمهايش ممكن است چند سكانس درخشان داشته باشند، اما در نهايت يك كل هويتمند نميسازند.
امتیازی که به این فیلم داده شد 4 از 10 بود.
منبع: اعتماد