به گزارش وقت صبح به نقل از همشهری آنلاین، در این نقشه بزرگترین ایستگاه بازار تعریف شده و تهران سه خط دارد.
تا قبل از انقلاب حدود هشتصد متر تونل در تپههای عباسآباد بهصورت ترانشه باز احداث شد.
کار تونلسازی در این فضای باز پس از انقلاب تا سال ۱۳۶۰ ادامه یافت حدود ۲۳۰۰متر تونل ساخته شد.
فرانسویها مشاور و ناظر پروژه بودند و کار ساخت را یک شرکت ایرانی به نام «پل سنگ سنندج» که برنده مناقصه شده بود انجام داد.
درمجموع تا اوایل سال ۱۳۶۰ که دستور توقف ساخت مترو صادر شد، ۲۳۰۰متر تونل از میرداماد فعلی تا ایستگاه مصلی احداث شده بود.
در سال ۱۳۶۰ به چند دلیل از جمله جنگ، اجرای طرح متوقف شد.
پس از تشکیل مجلس شورای اسلامی و در جهت رسیدگی به مسائل حوزه انتخابیه، نمایندگان تهران درصدد بررسی طرح احداث مترو بودند.