اخبار برخط
اخبار برخط

حجاب استایل دیگر چیست؟

این افراد در اصل تبلیغ‌کننده کالاهای حجاب هستند و یکسری بازاریاب به شمار می‌روند که کارهای مصرفی حجاب را تبلیغ می‌کنند.
حجاب استایل دیگر چیست؟

ایسنا نوشت: این روزها تبلیغ نوع خاصی از پوشش در فضای مجازی به‌ویژه اینستاگرام زیاد شده است، افرادی که زیر عنوان حجاب استایل شناخته می‌شوند، با این وجود یک جامعه شناس معتقد است این تصاویر هیچ ارتباطی به حجاب ندارد و تنها تبلیغ کالاهای حجاب است.

استاد جامعه‌شناسی درخصوص بلاگرهای حجاب یا حجاب استایلیست‌ها گفت:

ما با یکسری بلاگر صنعت زیبایی روبه‌رو هستیم که از کالاهای حجاب هم استفاده می‌کنند، مسائلی که پشت این تبلیغات است نشان می‌دهد پشت پرده داستان اصلا حجاب معنا ندارد.

سمیه فریدونی با بیان اینکه اساسا اسم بلاگر حجاب یا لایف استایل حجاب به اشتباه برای برخی افراد انتخاب شده است، اظهار کرد

این افراد در اصل تبلیغ‌کننده کالاهای حجاب هستند و یکسری بازاریاب به شمار می‌روند که کارهای مصرفی حجاب را تبلیغ می‌کنند.

البته آن چیزی که تبلیغ می‌کنند ممکن است محصولی برای حجاب باشد اما اساس هدف آنها ترویج فرهنگ حجاب نیست زیرا وقتی شما نام حجاب را می‌آورید در واقع از یک دریچه ایمانی باید به موضوع نگاه کنید.

حال این در حالی است که در نگاه توحیدی این حد از مصرف و تجمل‌گرایی پسندیده نیست.

اساسا مصرف‌گرایی زیاد سیاست کشورهای غربی و مستعمره است که تا از این طریق بازارهای خودشان را تامین کنند.

این استاد جامعه‌شناس ابراز کرد: در هر صورت این بلاگرها فرهنگی را ترویج می‌دهند که اساسا درست نیست چون شیوه مصرف را مخدوش کرده و در آن زیاده‌روی را شاهد هستیم.

فریدونی تاکید کرد: اگر بخواهیم در مورد بلاگرهای حجاب نتیجه گیری کنیم، اولا در مورد مفهوم حجاب باید به یک تفاهمی رسید، سپس کارکردهای این افراد را باید ببینیم که آیا این افراد کمکی به مفهوم حجاب و فرهنگ آن دارند یا اینکه در حال کمک کردن به چرخه‌های اقتصادی استعمار و فرهنگ مصرف بی‌رویه هستند.

اگر از یکسری کالای حجاب استفاده می‌کنیم این لزوما تحقق حجاب نیست.

این استاد جامعه‌شناسی ابراز کرد: امروز برخی سراغ لواز آرایشی متنوع می‌روند و چشمان‌شان را به هزار شکل آرایش می‌کنند و بعد یک پوشیه می‌بندند و چشم آنها جذابیت بیشتری پیدا می‌کند، آیا این مفهوم حجاب است؟.

در این شرایط باید گفت برخی بلاگرها برای تبلیغ کالاهای زیبایی خود حجاب را دست‌آویز کردند و با این شیوه انواع لوازم آرایشی و پوشاک و حتی لوازم خانگی را تبلیغ می‌کنند.

وی در پایان گفت: حجابی که برای یک بلاگر یا لایف استایل مطرح می‌شود کاملا کج فهمی است و برداشت اشتباهی در جامعه ایجاد کرده و در واقع باید گفت ما با یکسری بلاگر صنعت زیبایی روبه‌رو هستیم که از کالاهای حجاب هم استفاده می‌کنند.

از این رو مسائلی که پشت این تبلیغات است نشان می‌دهد در پشت پرده داستان اصلا حجاب معنایی ندارد.

نویسنده:

این خبر را به اشتراک بگذارید.
این خبر را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1-169
میلان در برگامو مقابل آتالانتا متوقف شد
D981D988D8AAD8A8D8A7D984D8A7D985DB8CD8AFD8A7DB8CD8B1D8A7D986
سفر تیم ملی امید ایران به قرقیزستان برای حضور در تورنمنت بین‌المللی
1-167
پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان به تیم ملی هندبال دختران ایران
D985DB8CDAA9D984D8A2D8B1D8AAD8AAD8A7-3
آرتتا: فردا مهم‌ترین بازی ماست
D9BEDA98D985D8A7D986D8ACD985D8B4DB8CD8AFDB8C
اولین واکنش پژمان جمشیدی به پرونده جنجالی
D988D8ADDB8CD8AFD987D8A7D8B4D985DB8CD8A7D986-26
پیمان حدادی: قصد قطع همکاری با هاشمیان نداشتیم
D8A7D8ADD985D8AFD8B3D8B9D8A7D8AFD8AAD985D986D8AF
مدیرعامل سابق استقلال درگذشت
1-165
بازی های آسیایی جوانان بحرین؛ سید طاها هاشمی به مدال برنز دست یافت
D8A7D986D8AFD8B1DB8CDAA9
اشتوتگارت به دنبال جذب قرضی ستاره رئال مادرید
D984D8A7D985DB8CD986DB8CD8A7D985D8A7D984
مصاحبه لامین یامال و باشگاه بارسلونا لغو شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *