اخبار برخط
اخبار برخط

حجاب استایل دیگر چیست؟

این افراد در اصل تبلیغ‌کننده کالاهای حجاب هستند و یکسری بازاریاب به شمار می‌روند که کارهای مصرفی حجاب را تبلیغ می‌کنند.
حجاب استایل دیگر چیست؟

ایسنا نوشت: این روزها تبلیغ نوع خاصی از پوشش در فضای مجازی به‌ویژه اینستاگرام زیاد شده است، افرادی که زیر عنوان حجاب استایل شناخته می‌شوند، با این وجود یک جامعه شناس معتقد است این تصاویر هیچ ارتباطی به حجاب ندارد و تنها تبلیغ کالاهای حجاب است.

استاد جامعه‌شناسی درخصوص بلاگرهای حجاب یا حجاب استایلیست‌ها گفت:

ما با یکسری بلاگر صنعت زیبایی روبه‌رو هستیم که از کالاهای حجاب هم استفاده می‌کنند، مسائلی که پشت این تبلیغات است نشان می‌دهد پشت پرده داستان اصلا حجاب معنا ندارد.

سمیه فریدونی با بیان اینکه اساسا اسم بلاگر حجاب یا لایف استایل حجاب به اشتباه برای برخی افراد انتخاب شده است، اظهار کرد

این افراد در اصل تبلیغ‌کننده کالاهای حجاب هستند و یکسری بازاریاب به شمار می‌روند که کارهای مصرفی حجاب را تبلیغ می‌کنند.

البته آن چیزی که تبلیغ می‌کنند ممکن است محصولی برای حجاب باشد اما اساس هدف آنها ترویج فرهنگ حجاب نیست زیرا وقتی شما نام حجاب را می‌آورید در واقع از یک دریچه ایمانی باید به موضوع نگاه کنید.

حال این در حالی است که در نگاه توحیدی این حد از مصرف و تجمل‌گرایی پسندیده نیست.

اساسا مصرف‌گرایی زیاد سیاست کشورهای غربی و مستعمره است که تا از این طریق بازارهای خودشان را تامین کنند.

این استاد جامعه‌شناس ابراز کرد: در هر صورت این بلاگرها فرهنگی را ترویج می‌دهند که اساسا درست نیست چون شیوه مصرف را مخدوش کرده و در آن زیاده‌روی را شاهد هستیم.

فریدونی تاکید کرد: اگر بخواهیم در مورد بلاگرهای حجاب نتیجه گیری کنیم، اولا در مورد مفهوم حجاب باید به یک تفاهمی رسید، سپس کارکردهای این افراد را باید ببینیم که آیا این افراد کمکی به مفهوم حجاب و فرهنگ آن دارند یا اینکه در حال کمک کردن به چرخه‌های اقتصادی استعمار و فرهنگ مصرف بی‌رویه هستند.

اگر از یکسری کالای حجاب استفاده می‌کنیم این لزوما تحقق حجاب نیست.

این استاد جامعه‌شناسی ابراز کرد: امروز برخی سراغ لواز آرایشی متنوع می‌روند و چشمان‌شان را به هزار شکل آرایش می‌کنند و بعد یک پوشیه می‌بندند و چشم آنها جذابیت بیشتری پیدا می‌کند، آیا این مفهوم حجاب است؟.

در این شرایط باید گفت برخی بلاگرها برای تبلیغ کالاهای زیبایی خود حجاب را دست‌آویز کردند و با این شیوه انواع لوازم آرایشی و پوشاک و حتی لوازم خانگی را تبلیغ می‌کنند.

وی در پایان گفت: حجابی که برای یک بلاگر یا لایف استایل مطرح می‌شود کاملا کج فهمی است و برداشت اشتباهی در جامعه ایجاد کرده و در واقع باید گفت ما با یکسری بلاگر صنعت زیبایی روبه‌رو هستیم که از کالاهای حجاب هم استفاده می‌کنند.

از این رو مسائلی که پشت این تبلیغات است نشان می‌دهد در پشت پرده داستان اصلا حجاب معنایی ندارد.

نویسنده:

این خبر را به اشتراک بگذارید.
این خبر را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2535272_750
لابی ممنوع الکار‌ها برای بازگشت به پرسپولیس
d981d8a7d984d8add8a7d981d8b8-16
فال حافظ امروز - جمعه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
2542585_714
غرق شدن سه نفر در استخر کشاورزی بهکده رضوی
2535276_149
حرف‌های پوچ سرمربی استقلال پیش از بازی مرگ و زندگی!
2535278_855
غیبت ستاره هوادار مقابل استقلال
2535286_748
اولین مصاحبه گزینه جانشینی درویش در پرسپولیس
2535308_179
شانس بالای این مربی لیگ برتری برای هدایت تیم امید
2535318_459
شایعه خطرناک در پرسپولیس؛ استیلی جانشین درویش می‌شود!
2535323_277
مربی فصل بعد استقلال: یکی از این ۴ چهره مشهور
2535038_351
شکایت عجیب هوادار پرسپولیس از باشگاه محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *