ديروز طي مراسمي حضوري- مجازي و با رعايت حداكثري پروتكلهاي بهداشتي، نخستين شعبه «ملي پلاس» بانك ملي ايران با رويكرد بانكداري ديجيتال و ارايه مشاورههاي حضوري به مشتريان فعال در حوزههاي مختلف اقتصادي، افتتاح شد.
دكتر محمدرضا حسينزاده، مديرعامل بانك كه به صورت ويديوكنفرانس در اين مراسم حضور داشت با بيان اينكه صنعت بانكداري جهان و كشور ما با سرعت به سمت ديجيتالي شدن پيش ميرود، اظهار كرد: بانك ملي ايران در اين زمينه پيشتاز است و تاكنون دهها محصول در اين حوزه را به مشتريان خود عرضه كرده است.
کاهش 800 شعبه بانک ملی
او با اشاره به اينكه بانك ملي ايران تاكنون بيش از 800 شعبه خود را كاهش داده و اين روند ادامه خواهد داشت، اظهار كرد: بدون شك نميتوان همه شعب بانكها را تعطيل كرد، بلكه بايد تعادل در اين زمينه را حفظ كرد، اما رويكرد تعامل شعب با مشتريان بايد تغيير كند و «ملي پلاس» نخستين گام در همين راستاست.
حسينزاده با بيان اينكه «ملي پلاس» نخستين شعبه با رويكرد نوين در نظام بانكي است، ارايه خدمات ويژه به مشتريان، فعالان اقتصادي، دانشجويان و استارتآپها در اين شعبه را باعث تغيير رويههاي بانكي خواند و ادامه داد: در اين شعبه پول تبادل نميشود و همه فرآيندها برمبناي بانكداري ديجيتال است.
او اظهار كرد: فضاي درنظر گرفته شده در شعبه براي تعامل چهره به چهره با مشتريان و ارايه مشاورههاي بانكي، مالي و پولي ميتواند تصوير تازهاي از بانكداري را در كشور به نمايش بگذارد و بدون شك مشتريان پس از خروج از «ملي پلاس» خاطره بسيار متفاوتي از حضور در بانك ملي ايران خواهند داشت.
مديرعامل بانك ملي ايران با تاكيد بر اينكه چند شعبه جديد «ملي پلاس» در تهران افتتاح خواهد شد، گفت: برنامهريزي شده تا در هر استان، دستكم يك شعبه «ملي پلاس» راهاندازي شود.
رييس هيات مديره بانك ملي ايران نيز در اين مراسم با تقدير از خدمات دستاندركاران راهاندازي نخستين شعبه «ملي پلاس»، تاكيد كرد كه نظام بانكي بايد به سمت ايجاد طرحهاي نو و متناسب با نيازهاي جامعه حركت كند.عباس شفيعي با تاكيد بر اينكه روشهاي ارتباط ميان مشتري و بانك بايد بهروز رساني شود، خاطرنشان كرد: «ملي پلاس» ايده بسيار جديدي بود كه با همت طيف وسيعي از مديران و كاركنان بانك، عملياتي شد و اين تجربه باز هم ادامه خواهد داشت.
چشمانداز تازهاي از بانكداري
او با اظهار اميدواري نسبت به اينكه فعاليتهاي بانك ملي ايران در اين حوزه بتواند چشمانداز تازهاي از بانكداري در كشور را به نمايش بگذارد، افزود: بانك ملي ايران همواره در پيادهسازي فعاليتهاي حوزه بانكداري ديجيتال پيشتاز بوده و امروز نيز برگ تازهاي از اين فعاليتها ورق خورد.
عضو هيات مديره بانك ملي ايران نيز پاسخگويي به علايق و سلايق جوانان را از برنامههاي اساسي بانك خواند و گفت: «ملي پلاس» با همين رويكرد طراحي و اجرا شده است.
سيدفريد موسوي با بيان اينكه گامهاي بانك ملي ايران در راستاي ايجاد تحول در نظام بانكي ادامهدار خواهد بود، اظهار كرد: «ملي پلاس» نماد خودباوري در نظام بانكي است و ميتوان آن را با خدمات بانكداري در كشورهاي توسعه يافته مقايسه كرد.در اين مراسم كه حسن مونسان معاون شعب و جمعي از مديران امور و روساي ادارات كل بانك ملي ايران به همراه اصحاب رسانه حضور داشتند، از بخشهاي مختلف شعبه «ملي پلاس» بازديد و درباره نحوه عملكرد آن توسط كارشناسان بانك توضيحاتي ارايه شد.
نخستين شعبه «ملي پلاس» در محل سابق شعبه فخررازي رو بهروي دانشگاه تهران واقع شده است.
منبع: روابط عمومی بانک ملی