دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی در رابطه با عدم پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیامنور از سال ۱۴۰۰ موافقت خود را اعلام نمود.
براساس مصوبه جلسه شانزدهم مورخه ۱۰ آبان شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی در سال ۱۳۹۹ ، برای آخرین بار پذیرش به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور انجام می گیرد.
از سال ۱۴۰۰ این نوع پذیرش با توجه به مغایرت با «قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور» لغو می شود.
موسسات مجاز به دوره های مربوط به فراگیر پیام نور نیستند
بر این اساس، هیچ موسسه ای مجاز نیست برای داوطلبان، دوره های فراگیر برگزار کند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
به گزارش ایسنا؛ پیش از این براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که چهارم مرداد ماه جاری به تصویب رسید، پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد، در مراکز و واحدهای وابسته دانشگاه پیام نور ممنوع شده بود که مجددا با موافقت وزارت علوم امکان پذیرش دانشجوی فراگیر پیام نور برای سال ۹۹ مجاز اعلام شد.
دانشگاه پیام نور براساس تصمیمات جلسات ۹۴ مورخ ۲۷ آبان ۱۳۶۵ و ۹۷ مورخ ۲۵ آذر ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی عملاً با پذیرش اولین گروه دانشجو در مهرماه ۱۳۶۷ تأسیس شد.
این دانشگاه پس از تأسیس، با پذیرش اولین گروه دانشجویی خود در ۵ رشتهٔ تحصیلی و در ۲۸ مرکز باقیمانده از دانشگاه ابوریحان بیرونی و دانشگاه آزاد ایران از مهرماه سال تحصیلی ۶۸-۱۳۶۷ فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. ساختمان کالج دماوند نیز در اختیار این دانشگاه قرار گرفت.
در این دوره اکثر دانشجوهای جذب شده کارمندان دولت و افراد شاغل بودند. کلاسهای دانشگاه فقط روزهای پنجشنبه و جمعه تشکیل میشد.
منبع: ایسنا


