خرید بیت کوین با کردیت کارت از طریق سه روش کاربردی

خرید بیت کوین با کردیت کارت این‌روزها بیش‌از‌پیش رواج پیدا کرده و دلیلش هم محبوبیت فزاینده بیت کوین به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری و ذخیره ارزش است. خوشبختانه، با وجود طیف گسترده‌ای از صرافی‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های مبادلاتی، امروزه تقریباً هیچ‌گونه مشکل و محدودیتی در خرید بیت کوین وجود ندارد و حتی کاربران ایرانی که با تحریم‌های بین‌المللی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند هم به‌راحتی از طریق روش‌های مختلف قادر به خرید ارزهای دیجیتال، از جمله خرید بیت کوین با کردیت کارت هستند.

خرید بیت کوین با کردیت کارت از طریق سه روش کاربردی
کد خبر : ۲۳۵۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
0

در ادامه این مطلب، قصد داریم کمی در‌مورد کردیت کارت‌ها یا همان کارت‌های اعتباری صحبت کرده و سپس سراغ آموزش روش‌های خرید بیت کوین با کردیت کارت برویم. با ما همراه باشید.

مروری گذرا بر بیت کوین و نحوه خرید آن

قبل از پرداختن به اصل موضوع مقاله که نحوه خرید بیت کوین با کردیت کارت است، ابتدا بد نیست نگاهی کلی و کوتاه به ارز دیجیتال بیت کوین و روش‌های خرید آن داشته باشیم.

بیت کوین (Bitcoin) با نماد اختصاری BTC، اولین ارز دیجیتال دنیا است که در بحبوحه بحران مالی ۲۰۰۹-۲۰۰۸ پا به عرصه وجود گذاشت. یک ارز دیجیتال که خالقش ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) آن را «پول الکترونیکی همتا‌به‌همتا» خطاب کرده است که برای نقل‌و‌انتقال نیاز به هیچ‌گونه واسطه شخص ثالث ندارد.

همین همتا‌به‌همتا‌بودن، غیر‌متمرکز‌بودن و نیاز‌نداشتن بیت کوین به واسطه، باعث شده است تا یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین دارایی‌ها و ارزهای جهان شود؛ چرا‌که در خرید بیت کوین، دیگر اهمیتی ندارد شما که هستید، از چه جغرافیایی قصد خرید دارید، بر اساس قوانین تحت‌تحریم هستید یا خیر و... موضوعی که به‌ویژه برای کاربران ایرانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

صد‌البته که در کنار این مهم، پتانسیل سود بالای بیت کوین برای سرمایه‌گذاری نیز بسیار اهمیت دارد. تاریخچه قیمتی بیت کوین طی عمر حدود پانزده ساله آن بسیار درخشان بوده و این ارز توانسته در همین مدت‌زمان کوتاه، از نظر قیمتی به‌شدت رشد کرده و ارزش بازارش را به سطح بسیاری از دارایی‌ها و ارزهای فیات بزرگ دنیا برساند.

پس طبیعی است که بخواهیم بیت کوین خریداری کنیم؛ هم به‌خاطر ماهیت خارق‌العاده آن و هم به‌دلیل پتانسیل سود بالایی که دارد. اما از کجا؟!

روش‌های خرید بیت کوین

منابعی که می‌توان از طریق آن‌ها چه با کردیت کارت و چه سایر روش‌های پرداخت، بیت کوین خریداری کرد به شرح زیر هستند:

  • به‌صورت مستقیم از ماینرها و فروشنده‌های بیت کوین
  • به‌صورت همتا‌به‌همتا از افرادی که حاضرند بیت کوین به ما بفروشند
  • پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های تبدیل بیت کوین یا خرید آن در‌صورتی که قابل‌اعتماد باشند
  • از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز، در‌صورتی که مشکل احراز هویت در آن‌ها را نداشته باشیم
  • از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال غیر‌متمرکز در‌صورتی دسترسی به روش‌های پرداخت بین‌المللی
  • یا از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

هر‌یک از روش‌های فوق دارای مزیت‌ها و معایبی هستند. دو روش اول از نظر امنیت چندان قابل‌اعتماد نیستند و بهتر است به‌خاطر احتمال کلاهبرداری، هک، فیشینگ، سرقت و مواردی از این دست قید‌شان را بزنید!

صرافی‌‌های ارز دیجیتال غیر‌متمرکر، صرافی‌های متمرکز و پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های تبدیل بیت کوین، بهترین و محبوب‌ترین ابزارها برای خرید بیت کوین در سراسر جهان هستند. برای خرید بیت کوین با کردیت کارت نیز قرار است از همین سه مجموعه استفاده کنیم. اما دقت به چند نکته در مورد این سه پلتفرم بسیار اهمیت دارد:

  • عموم این پلتفرم‌ها مستلزم دسترسی به روش‌های پرداخت بین‌المللی هستند. پس تنها در صورتی که کدریت کارت دارید می‌تواند از پلتفرم‌های خارجی استفاده کنید؛ در غیر این‌صورت باید برای خرید ارز دیجیتال سراغ صرافی‌های ایرانی بروید.
  • در‌صورتی می‌توانید از این پلتفرم‌ها استفاده کنید که نیاز به احراز هویت نداشته باشند. صرافی‌های غیر‌متمرکز اساساً بدون ‌احراز هویت کار می‌کنند؛ اما در مورد پلتفرم‌های متمرکز و سایت‌ها، باید این نکته را رعایت کنید چرا‌که امکان احراز هویت اغلب به دلیل تحریم‌های بین‌المللی برای ایرانی‌ها وجود ندارد.
  • هنگام انتخاب یک صرافی و وب‌سایت تبدیل کردیت کارت به بیت کوین، حتماً رده‌بندی آن، حجم معاملات، ویژگی‌های امنیتی و سوابق و اعتبار پلتفرم را بررسی و سپس به آن اعتماد کنید.

اما ببینیم که نحوه خرید بیت کوین با کردیت کارت از هر یک از منابع فوق به چه صورت است؟

خرید بیت کوین با کردیت کارت از صرافی‌ها

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای خرید بیت کوین با کردیت کارت، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز است. دو صرافی بزرگ دنیا که معمولاً بهترین ابزار برای خرید بیت کوین با کردیت کارت برای عموم کاربران جهان‌اند، صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین بیس (Coin Base) هستند.

با این حال، نکته‌ای که وجود دارد این است که این دو صرافی، مثل اکثریت قریب به اتفاق دیگر صرافی‌های متمرکز دنیا، برای فعالیت نیاز به احراز هویت دارند و احراز هویت در آن‌ها نیز برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها میسر نیست!

چاره کار، یا استفاده از مدارک هویتی غیر‌ایرانی برای احراز هویت در صرافی‌های مورد‌نظر است و یا پیدا‌کردن صرافی‌هایی که احراز هویت هنوز در آن‌ها اجباری نشده است. سه صرافی متمرکزی که در حال حاضر بدون احراز هویت به کاربران ایرانی ارائه خدمات دارند عبارتند از:

  • صرافی بینگ ایکس (BingX)
  • صرافی کوینکس (CoinEx)
  • صرافی توبیت (Toobit)

با توجه به این‌که صرافی کوینکس (CoinEx) یکی از محبوب‌ترین صرافی‌ها برای ایرانی‌هاست و تعداد کاربران ایرانی آن بسیار زیاد است، به نحوه خرید بیت کوین با کردیت کارت از این صرافی می‌پردازیم.

  • برای شروع، وارد پلتفرم صرافی کوینکس بیس شده و در آن ثبت‌نام کنید
  • وارد لینک https://www.coinex.com/en/trade-crypto?newCoin=USDT&newCurrency=USD&type=BUY شوید و از منوی بالای پنل ارز بیت کوین (BTC) را انتخاب کنید
  • یکی از ارائه دهنده‌ها را انتخاب و روی دکمه Buy کلیک کنید

خرید بیت کوین با کردیت کارت از کوینکس - تصویر 2

وارد پنلی به شکل زیر خواهید شد که در آن کافی است:

·    مقدار ارز بیت کوین درخواستی خود را به دلار در فیلد اول وارد کنید

·    یا مقدار بیت کوین درخواستی را در فیلد دوم مشخص کنید

و در نهایت کردیت کارت خود را انتخاب و معامله را انجام دهید 

صرافی کوینکس، بستری برای خرید بیت کوین - تصویر 3

با کلیک‌کردن روی Confirm Purchase‌ سیستم یک هشدار در مورد امنیت معامله به شما داده و سپس بار دیگر از شما سوال می‌کند که قصد خرید بیت کوین با کردیت کارت یا دبیت کارت را دارید یا از طریق درگاه‌های بانکی این‌کار را انجام می‌دهید. با تأیید و عبور از این مرحله، کافی است جزئیات کردیت کارت خود را وارد سیستم کرده و خرید را تکمیل کنید.

حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا فرایند خرید بیت کوین با کردیت کارت شما تکمیل و نهایی شود. کارمزد تراکنش را نیز می‌توانید پس از مشخص‌کردن حجم معامله در بخش Trading Fee مشاهده کنید.

خرید بیت کوین با کردیت کارت از DEXها

صرافی‌های غیر‌متمرکز یا DEXها، پلتفرم‌های دیگری هستند که می‌توانید بدون نیاز به احراز هویت در آن‌ها خرید‌و‌فروش ارز دیجیتال انجام دهید. همه این صرافی‌ها بدون چالش احراز هویت در اختیار هستند و کافی است کردیت کارت داشته باشید تا به‌راحتی بتوانید از آن‌ها بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید.

صرافی‌های غیر‌متمرکز مختلفی قابل دسترسی هستند که برخی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • یونی سواپ (Uni Swap)
  • پنکیک سواپ (Pancake Swap)
  • سوشی سواپ (Sushi Swap)
  • ایپ سواپ (Ape Swap)
  • کِرو (Curve)

از آن‌جا که بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی DEX نزد کاربران دنیا صرافی یونی سواپ (Uni Swap) است، ما نیز آموزش خرید بیت کوین با کردیت کارت در صرافی‌های غیر‌متمرکز را با همین صرافی پیش می‌بریم.

  • اپلیکیشن موبایلی یونی سواپ را نصب و راه‌اندازی کنید
  • از صفحه اصلی اپلیکیشن روی گزینه Buy Crypto with card کلیک کنید
  • مقدار ارز دیجیتال درخواستی و نوع آن را وارد کنید (به دلار آمریکا)
  • و در مرحله بعدی ارائه دهنده مورد‌نظر خود را نیز مشخص کنید

از DEXها برای خرید بیت کوین استفاده کنید - تصویر 4

توجه داشته باشید که در یونی سواپ یا هر صرافی DEX دیگری که برای خرید بیت کوین با کردیت کارت استفاده می‌‌کنید، ممکن است این ارز دیجیتال یا سایر ارزهای مورد‌نیاز شما وجود نداشته باشد. در این حالت، معمولاً می‌توانید از طریق کارت اعتباری خود تتر (USDT) خریداری کرده و سپس به‌راحتی در بخش سواپ یا تبدیل ارز (Swap) به بیت کوین یا هر توکنی که می‌خواهید تبدیلش کنید.

در مرحله بعد، وارد پنل خرید ارز خواهید شد که کافی است اطلاعات خواسته را وارد کرده، کردیت کارت خود را مشخص و جزئیات آن را ثبت کنید تا تراکنش برای شما نهایی شود:

خرید بیت کوین از DEXها - تصویر 5

به همین راحتی، خرید با استفاده از کردیت کارت در صرافی غیر‌متمرکز نیز صورت گرفت. اما ببینیم که پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های تبدیل کارت اعتباری به بیت کوین چگونه عمل می‌کنند؟!

خرید بیت کوین با کردیت کارت از سایت‌ها

مشهورترین وب‌سایت‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اصطلاحاً کریدت کارت خود را به بیت کوین تبدیل کنید به شرح زیر هستند:

  • وب‌سایت پکسفول (Paxful)
  • وب‌سایت پورس (Purse.io)

به‌عنوان مثال، بیایید نحوه خرید بیت کوین با کردیت کارت از وب‌سایت پکسفول (Paxful) را با هم مرور کنیم:

  • برای شروع، وارد وب‌سایت پکسفول به نشانی https://paxful.com شوید
  • در همان صفحه نخست، در فیلد دوم یعنی Pay With کلیک کنید

خرید بیت کوین با کردیت کارت از سایت  پکسفول - تصویر 6

  • از میان گزینه‌های موجود برای روش‌های پرداخت، گزینه Debit/Credit Cards را انتخاب کنید
  • از میان کردیت کارت‌های موجود، کارت اعتباری خود را انتخاب کنید
  • در فیلد I want to spend مقدار خرید خود را مشخص کنید

توجه داشته باشید که این فیلد، به صورت پیش‌فرض روی واحد ارزی دلار آمریکا (USD) تنظیم شده است؛ اما شما می‌توانید در صورت تمایل با کلیک روی دکمه USD آن را به سایر ارزها و واحدها نیز تغییر دهید. در‌نهایت، با کلیک روی دکمه Find Offers، کاربرانی که در طرف دیگر آماده فروش بیت کوین به شما در ازای گیفت کارت‌تان هستند را دریافت خواهید کرد.

در‌واقع، وب‌سایت پکسفول نیز مانند بسیاری از پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های نظیر خودش یک فروشگاه بیت کوین نیست و نوعی پلتفرم همتا‌به‌همتا (Peer To Peer) است که سفارش‌های خرید و فروش را به هم وصل می‌کند. پس از این‌که سفارش مورد‌نظرتان– فروشنده مورد‌نظر – را پیدا کردید، کافی است معامله را نهایی کرده و در ازای کردیت کارت خود، بیت کوین دریافت کنید.

جمع‌بندی

خرید بیت کوین با کردیت کارت این‌روزها بیش‌از‌پیش رواج پیدا کرده و دلیل آن هم محبوبیت فزاینده بیت کوین به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری و ذخیره ارزش است.

خوشبختانه، با وجود طیف گسترده‌ای از صرافی‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های مبادلاتی، امروزه دیگر تقریباً هیچ‌گونه مشکل و محدودیتی در خرید بیت کوین وجود ندارد و حتی کاربران ایرانی که با تحریم‌های بین‌المللی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند نیز به‌راحتی از طریق روش‌های مختلف قادر به خرید ارزهای دیجیتال، از جمله خرید بیت کوین با کردیت کارت هستند.

سه روش خرید بیت کوین با کردیت کارت که در متن مقاله نیز به‌صورت موردی، گا‌به‌گام و تصویری آموزش داده شده است به شرح زیر هستند:

  • خرید بیت کوین با کردیت کارت از صرافی‌های متمرکز
  • خرید بیت کوین با کردیت کارت از  صرافی‌های غیر‌متمرکز (Dex)
  • خرید بیت کوین با کردیت کارت از سایت‌ها

 

۰
ارسال نظر