به گزارش وقت صبح ، همان طور که در پس زمینه این عکس و میزی که مهناز افشار پشت آن نشسته مشخص است، حال و هوا و فضای این مکان شباهت زیادی به ایران دارد.
نقاشی پرتره مهناز افشار
یکی از نوآوریهای نقاشانه افشین پیرهاشمی استفاده او از چهره مهناز افشار و مهتاب کرامتی در کاراکترهای برخی آثارش است.
او درباره چگونگی پیدایش این سری کارهایش گفت: تا اوایل دهه ۸۰ نقاشیهای من فضای بسیار تلخ و گزندهای داشت، هر چند که از منظر هنری از آن بسیار استقبال شد و بخش بزرگی از این آثار در گنجینه ارزشمند دکتر امیر قیصری وجود دارد اما به جهت رویکرد بسیار سیاهش بارها مورد نقد قرار میگرفتم.
فکر کنم سال ۱۳۸۶ بود، به ذهنم رسید که در نقاشی از فیگورها، چهرههایی را بکشم که مردم آنها را میشناسند، برای روزگار خودش این کار بسیار عجیبی به نظر آمد و دیده شد، دو سینماگر محترم آقایان کیوان علیمحمدی و امید بنکدار در حال ساخت فیلم شبانه روز بودند، آنها گالری من را برای لوکیشنشان میخواستند.
من گفتم گالریام را در اختیارتان میگذارم ولی خانم مهناز افشار و خانم مهتاب کرامتی که دوره اوج معروفیتشان بود دو ساعت بیایند تا من از آنها عکاسی کنم و همچنین اجازه نقاشی از این دو بازیگر را به من بدهید، این همکاری شکل گرفت و چند اثر از همین سری در فیلم شبانه روز روی پرده سینما رفت و بعدتر نقاشیهایش روانه بازار هنر شد.


