ویدئو/ کاربرد بسیار جالب نقاط مشکی روی شیشه ماشین!

اگر به شیشه‌های جلو و عقب خودرو دقت کرده باشید متوجه می‌شوید اطراف این شیشه‌های با نوار مشکی رنگ و البته نقطه‌های مشکی کوچک و بزرگ فرا گرفته شده است اما این نقطه‌های مشکی رنگ چیست؟

ویدئو/ کاربرد بسیار جالب نقاط مشکی روی شیشه ماشین!
کد خبر : ۲۱۸۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، این نوار مشکی رنگ به طور معمول برای حفاظت از چسبی است که شیشه را به بدنه متصل کرده است اما این نقطه‌های مشکی برای چیست؟ 

نوار مشکی رنگ اگرچه از چسب نگهدارنده محافظت می‌کند اما به علت رنگ تیره خود گرما را جذب می‌کند و این امر می‌تواند به شیشه آسیب برساند. 

برای همین کارشناسان با استفاده از یک راه حل ساده و ابتکاری این نقطه‌ها را به نوار مشکی رنگ اضافه کرده‌اند تا دمای شیشه در این ناحیه را کاهش دهد. 

قوانین راهنمایی و رانندگی درباره شیشه دودی

دیجیاتو: مطابق قوانین راهنمایی و رانندگی، شیشه خودرو باید به نحوی باشد که رویت سرنشینان داخل خودرو مقدور باشد و همچنین درصد مجاز شیشه دودی، بین ۴۰ تا ۳۵ ٪ است. (توجه کنید که منظور از این اعداد، میزان دودی شدن نیست، بلکه درصد دید است.) 

پلیس راهنمایی و رانندگی و حتی نیروی انتظامی، در صورت مشاهده تخلف، می‌تواند ۵۰ هزار تومان جریمه و حتی خودرو را توقیف کنند. 

بارها دیده شده که علی رغم فراتر نرفتن از حد مجاز در دودی کردن شیشه پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به جریمه خودروها می‌کند. علت نیز مشخص است: 

در قانون صراحتا مطرح شده که هر اقدامی که منجر به ناتوانی پلیس در دیدن داخل خودرو از فاصله‌ای کمتر از ۳ متر شود، تخلف است. 

به عنوان مثال، پلیس راهنمایی و رانندگی اگر نتواند تشخیص دهد که شما کمربند ایمنی خود را بسته‌اید یا خیر، می‌تواند متوقفتان کند. 

قاعدتا اعمال قانون و جریمه باید به کمک تست میزان تیرگی توسط پلیس انجام شود. اما در کشورمان این سنجش وجود ندارد و معیار، تشخیص چشمانِ شخصِ مجری قانون است. 

با این وجود بارها شنیده شده که در نواحی جنوبی کشور به علت گرما و تابش شدید آفتاب، پلیس حتی به مقادیر فراتر از حد مجاز نیز توجه نمی‌کند. 

منبع: راهنماتو

۱
ارسال نظر