ویدئو/ دعوای دو گوزن آن‌ها را به طعمه یک شیر تبدیل کرد

ویدئویی از درگیری بیهوده دو گوزن که موجب کشته شدن یکی از آن‌ها توسط یک شیر شد را مشاهده می‌کنید.

ویدئو/ دعوای دو گوزن آن‌ها را به طعمه یک شیر تبدیل کرد
کد خبر : ۲۱۸۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، ویدئویی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است شاید درس بزرگی برای خیلی از انسان‌ها به خصوص در شرایط پیچیده و پر فراز و نشیب امروز باشد. 

در این ویدئو دو گوزن که با یکدیگر در حال نزاع و درگیری هستند به دلیل بی‌توجهی به اطراف خود طعمه یک شیر می‌شوند، در حالی که گوزن‌های دیگر که تنها شاهد این درگیری بودند بلافاصله پس از دیدن حیوان درنده از محل می‌گریزند. 

این ویدئو شاید حکایت خیلی از انسان‌ها باشد که خود را درگیر مسائل کوچک و بی‌‎اهمیت می‌کنند و توجهی به مسائل مهم ندارند. 

این ویدئو مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرار گرفت و یکی از کاربران درباره آن نوشت: 

«هنگامی که شما روی مسائل داخلی کوچک تمرکز کردید از دیدن تهدیدهای بزرگتر که در محیط بیرون رخ می‌دهد، غافلید!» 

مرگ مشکوک ۳ گوزن زرد ایرانی زیر ذره بین

فعالان محیط زیست از تلفات گورخر در گوراب مهریز خبر داده‌اند. مسئولان می‌گویند گورخرهای این سایت مشکلی ندارند اما سه گوزن زرد ایرانی به دلیل مشکوکی در منطقه دیگری از استان یزد تلف شده‌اند. 

مهر: اعظم حبیبی‌پور معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد در گفتگویی ضمن تکذیب خبر تلف شدن گورخرها تصریح کرد: ما هیچ تلفاتی در سایت گورخر گوراب مهریز نداشتیم اما در سایت گوزن‌ها تلفات داشتیم. 

حبیبی‌پور توضیح داد: یک سایت گوزن زرد ایرانی در جنگل باغ شادی شهرستان خاتم داریم که از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست است. 

این مجموعه سه مورد تلفات در هفته گذشته داشته است که به دلیل اینکه نوع تلفات تا حدی مشکوک بوده مورد بررسی قرار گرفته است. 

وی تأکید کرد: در اداره کل محیط زیست استان یزد، خودمان دامپزشک داریم اما برای اینکه نتیجه قطعی‌تر و دقیق‌تر بشود نمونه‌برداری‌هایی از لاشه‌هایی که این اتفاق برایشان افتاده هم انجام دادیم و به دامپزشکی دادیم که بررسی کند و علت مرگ را مشخص کند. 

حبیبی‌پور افزود: تیم دامپزشکی که شامل دامپزشک خودمان و همچنین دامپزشک استان یزد و شهرستان خاتم است روی این موضوع بیشتر کار می‌کنند تا نتیجه مشخص شود که علت تلفات چه بوده است و این نتیجه به صورت رسمی اعلام شود. 

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد تصریح کرد: 

این اتفاق در یک هفته اخیر رخ داده و سه گوزن طی آن در روزهای مختلف تلف شده‌اند اما هیچ موردی از تلفات گورخر در گوراب مهریز نداشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۳
ارسال نظر