ویدئو/ پلنگ به داد عقاب رسید و او را از چنگ مار نجات داد!

ویدئویی از پلنگی که عقاب را از دام مار نجات داد، در فضای مجازی منتشر شده است.

ویدئو/ پلنگ به داد عقاب رسید و او را از چنگ مار نجات داد!
کد خبر : ۲۰۰۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران، ویدئویی از پلنگی که عقاب را از دام مار نجات داد در فضای مجازی منتشر شده است.

در این ویدئو مشاهده می‌شود که عقابی در دام مار اسیر شده و همان موقع پلنگی سر می‌رسد و طی اقدامی عجیب، عقاب را از دام مار نجات می‌دهد.

مار عقاب را رها کرده و عقاب از شدت جراحت وارد شده روی زمین می‌افتد.

در ادامه ویدئوی منتشر شده از لحظه‌ی نجات عقاب توسط پلنگ را مشاهده می‌کنید:

عقاب مارخور

با ۶۳ تا ۶۷ سانتی‌متر از عقاب ماهی‌گیر بزرگتر است.

سطح شکمی و زیر بالهایش تقریبا سفید یک دست است. به جز بخش بالایی سینه و گلویش که تیره‌رنگ می‌باشد. (بعضی از آن‌ها این تیرگی را ندارند).

از فاصله نزدیک، در سطح زیرین بالهایش چند ردیف خال‌های تیره رنگ به چشم می‌خورد. سری گرد شبیه سر جغد، منقاری کوچک و چشم‌های درشت نارنجی رنگ دارد

عقاب مار خور شکاری با سر گرد و بزرگ، سطح شکمی سفید و پشت تیره. سر این پرده به رنگ قهوه‌ای تیره می‌باشد. و معمولا پرهای پشت سرش حالت دار است.

منقاری کوچک و چشمانی به رنگ زرد مایل به نارنجی دارد و پرهای اطراف چشمانش خاکستری هستند.

زیر تنه و زیر بالهایش تقریبا سفید یکدست است. و گاهی با خال‌های تیره یا رگه‌هایی همراه هستند که تضاد خاصی با رنگ تیره گلو و سر پرنده ایجاد می‌کند.

بالهایی پهن دارد و پرهای روی بالش به رنگ قهوه‌ای تیره است. شاهپرهای نخستین بالش قهوه‌ای متمایل به سیاه است و در زیر بال‌هایش رگه‌های تیره‌ای مشاهده می‌شود.

دمش به رنگ سفید است و سه نوار عرضی تیره رنگ دارد که معمولا به غیر از نوار آخر، بقیه غیر مشخص هستند. پرهای پاهایش سفید می‌باشند.

در پرنده نابالغ سطح شکمی قهوه‌ای‌تر است و نوارهای عرضی تیره رنگی دارد. این پرنده برای شکار مار با جسارت خاص به سمت مارها حمله کرده و با پا و منقارش به مار حمله می‌کند.

معمولا شکار خود را به منقار می‌گیرد. پرواز عقاب مارخور پرتوان است و هنگام بالباز اوجگیری، بال‌ها را افقی نگه می‌دارد، اغلب با پاهای آویزان درجا بال می‌زند.

۰
ارسال نظر