ویدئو/ فکر می‌کردید قو بتواند تا این حد خشن باشد؟

ویدئویی از شنای یک سگ بی‌نوا منتشر شده است.

ویدئو/ فکر می‌کردید قو بتواند تا این حد خشن باشد؟
کد خبر : ۱۹۸۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، این سگ بدون توجه به دو قو در حال شنا کردن است که یکی از قوها به او حمله می‌کند و سگ بی‌نوا را می‌ترساند.

قوها؛ موجواتی تک همسر

قوها تک‌همسر هستند، در دو سالگی زوج انتخاب می‌کنند و زوج شدن میان آن‌ها می‌تواند تا سال‌ها، و گاه تا پایان عمر، ادامه پیدا کند.

دانشمندان دلایل گوناگونی برای چرایی ایجاد تک‌همسری در میان غازها و قوها عنوان کرده‌اند. یکی از این دلایل آن است که قوی نر با ماندن در کنار شریکش می‌تواند اطمینان حاصل کند. که قوی ماده مواد غذایی/چربی مورد نیاز برای فصل جفت‌گیری را به دست خواهد آورد و نر می‌تواند بچه‌های تندرستی از ژن خود داشته باشد.

قوهایی که چندین سال با هم سر می‌کنند روحیه همکاری بیشتری با هم خواهند داشت و این احتمال به ثمر رسیدن بهتر جوجه‌ها را بالا می‌برد.

از دیگر دلایل تک‌همسری در میان قوها می‌توان به این نکته اشاره کرد که به دلیل آنکه قوها اغلب مهاجرت می‌کنند. و این مهاجرت انرژی بسیار زیادی از آن‌ها می‌برد. آن‌ها نیاز به این دارند تا در فصل‌های مشخصی از سال و در مدت زمان کم میزان غذای زیادی دریافت کنند.

این که ماده‌ای بتواند نری را در همه طول سال در کنار خود داشته باشد این امکان را به او می‌دهد که با افزایش سلطه خود. زمین‌های پر غذای بیشتری را در اختیار داشته باشند و ساده‌تر به تغذیه و ذخیره کردن مواد غذایی بپردازند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که میزان وفاداری به همسر در میان قوها و غازها ۹۲ تا ۱۰۰ درصد همه جفت‌شدن‌ها است.

با این حال جدایی نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود که گاهی در نتیجه‌ی ناکامی در تخم‌گذاری پدید می‌آید.

در میان قوهای کوچک هیچ موردی از «جدایی» زوج‌ها دیده نشده‌است. و نرخ جدایی در میان قوهای فریادکش و گنگ به ترتیب ۰٫۷ درصد و ۵٫۸ درصد است.

ویدئو: راهنماتو

۰
ارسال نظر