ویدئو/ وقتی سامانه سازمان دولتی در برابر دیدگان وزیر باز نشد!

سامانه نظارتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی باید به شکل مستمر پاسخ گوی شهروندان باشد.

ویدئو/ وقتی سامانه سازمان دولتی در برابر دیدگان وزیر باز نشد!
کد خبر : ۱۹۲۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، اما این اتفاق نیفتاد و با حضور وزیر و خبرنگار صدا و سیما راستی آزمایی شد که در ادامه این سامانه باز نشد.

صلاحیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی

ایسنا: از جمله صلاحیت‌های سازمان، رسیدگی به تخلفات موضوع قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی. مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام (۲۳.۱۲/ ۶۷) است.

نظر به اهمیت موضوع و تنوع تخلفات در این زمینه، لازم است حیطه صلاحیت‌های مراجع مختلف. (محاکم عمومی، انقلاب و سازمان تعزیرات حکومتی)، به تفصیل، بیان شود.

با توجه به صلاحیت عام محاکم و دادسراهای عمومی، به تخلفات پزشکی همواره در دادسراها و دادگاه‌های دادگستری رسیدگی می‌شده است.

مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی، قسمت عمده‌ای از جرایم پیش بینی شده. در قانون مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی (مصوب ۲۹ خرداد ماه ۱۳۳۴) و اصلاحات بعدی آن را در برگرفت. و از قانون مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مؤخر است.

اما با توجه به اینکه صلاحیت رسیدگی به این جرایم در اختیار دولت بود و بر اساس ماده ۴۴ قانون مذکور. نیز «اِعمال تعزیرات حکومتیِ موضوع این قانون، مانع اجرای مجازت‌های قانونی دیگر نخواهد بود».

از زمان تصویب این قانون - چه در زمانی که اجرای آن در صلاحیت قوه مجریه بود. و چه در زمانی که رسیدگی به جرایم مذکور در دادسراها و دادگاه‌های انقلاب اسلامی محول شد - هرگز اجرای آن مانع اجرای قوانین. و مقررات دیگر پزشکی، از جمله قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و… نشد.

اساساً پاره‌ای از جرایم پزشکی و داروییِ مصرح در قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی. در قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام (مصوب سال ۱۳۶۷) نیز پیش بینی شده است.

۰
ارسال نظر