ویدئو/ زرافه‌هایی که حریف شیر و کرگدن شدند!

یک شیر گرسنه، زرافه‌ای را مورد حمله قرار داد و تلاش کرد این حیوان عظیم الجثه را شکار کند. اما با ضربات پای زرافه مواجه شد و پا به فرار گذاشت.

ویدئو/ زرافه‌هایی که حریف شیر و کرگدن شدند!
کد خبر : ۱۵۱۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، در بخش دوم نیز می‌بینیم که یک بچه کرگدن قصد بازی کردن با زرافه را دارد، اما زرافه این موضوع را مزاحمت تلقی می‌کند و بچه کرگدن بی‌نوا را به باد کتک می‌گیرد.

در بخش سوم نیز جدالی طنزآمیز میان دو زرافه را می‌بینیم که از فنون کشتی برای زمین زدن یکدیگر استفاده می‌کنند.

خطر انقراض در کمین بلندقدترین حیوان زمین

خبر آنلاین: در کتاب‌های کودکان همیشه زرافه‌ها و قصه‌هایشان جای ویژه‌ای داشته‌اند و این حیوان بلند قد برای بسیاری از بچه‌های جذاب بوده است. اگر وضع به همین منوال پیش برود اما شاید تا چند سال دیگر پدر و مادرها دیگر نتوانند از موجودی به نام زرافه حرف بزنند.

هشدار جهانی این است: زرافه‌های در خطر انفراض هستند. اتحادیۀ بین المللی حفاظت از محیط زیست به تازگی در گزارشی اعلام کرد که تعداد گونه‌های مختلف زرافه‌ها از سال ۱۹۸۰ تاکنون ۴۰ درصد کاهش پیدت شده است.

بیشتر بخوانید:

ویدئو/ شیرهای بی‌رحم بر سر جسد زرافه حامله!

ویدئو/ زرافه‌ای که با چنگ و دندان توله‌اش را از دست شیر نجات داد!

این سازمان در لیست قرمز حیوانات در خطر امسال خود نام زرافه را قرار داد. امسال تخمین زده می‌شود که در کل جهان دیگر تنها ۹۷۵۶۲ زرافه وجود دارد. این در حالی است که در سال ۱۹۸۵ تعداد زرافه‌های جهان نزدیک به ۱۶۳۰۰۰ از گونه‌های مختلف بوده است.

شکار بی‌رویه بویژه در کشورهای آفریقایی از جمله دلایل کاهش زرافه‌ها در جهان به حساب می‌آید. آلودگی هوا و خشکسالی هم از دلایل دیگر کاهش تعداد زرافه‌های جهان است.

اگر این روند به همین ترتیب ادامه یابد، شاید تا اواخر قرن ۲۱ میلادی دیگر زرافه زنده‌ای در کره زمین وجود نداشته باشد. پیش از این، زرافه‌ها در رده «گونه در معرض خطر» قرار داشتند ولی اکنون به رده «گونه در معرض انقراض» پیوسته‌اند.

منبع: فرارو

۰
ارسال نظر