ویدئو/ کفتار شکارچی خود به راحتی شکار شیر شد!

کفتارها همیشه به شکل گروهی به طعمه‌های خود حمله می‌کنند و به تنهایی کار زیادی از دستشان ساخته نیست.

ویدئو/ کفتار شکارچی خود به راحتی شکار شیر شد!
کد خبر : ۱۳۷۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، در این ویدئو می‌بینیم که یک شیر به چه راحتی می‌تواند یک کفتار تنها را شکار کند.

کشف بقایای کفتار غارنشین در ایران

ایرنا: سرپرست کاوش‌های قدیمی‌ترین محوطه باستانی ایران گفت: با پایان فصل سوم کاوش‌های باستان‌شناسی غار قلعه‌کرد آوج، بقایای کفتار غارنشین در این محوطه باستانی کشف شد.

حامد وحدتی‌نسب روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: سومین فصل از کاوش‌های باستان‌شناسی تیم مشترک ایران و فرانسه با همکاری «ژیل بریون» استاد موزه انسان‌شناسی پاریس و با دستیابی به مواد فرهنگی قابل توجهی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

ویدئو/ تلاش کفتار برای نبرد با پلنگ و بی‌اعتنایی او!

ویدئو/ نبرد نفس گیر شیر نگون بخت در محاصره با ۳۰ کفتار

سرپرست کاوش‌های قدیمی‌ترین محوطه باستانی ایران با اشاره به قدمت لایه‌های این فصل از کاوش‌ها اظهار کرد:

در این فصل، نتایج سن‌سنجی مواد فرهنگی این غار که در فصل دوم به آزمایشگاه سن‌سنجی در موزه انسان‌شناسی پاریس ارسال شده بود، نشان دهنده سه لایه استقراری با قدمت‌های ۱۶۰.۲۱۰ و بالای ۴۰۰ هزار سال برای غار قلعه‌کرد بود که این محوطه را به قدیمی‌ترین محوطه باستانی ایران تبدیل کرد.

وی ادامه داد: در کنار نتایج سن‌سنجی، کشف دست‌افزارهایی با سنت‌های تراشه‌برداری قدیمی‌تر از پارینه‌سنگی میانی، حاکی از حضور و زیست گونه‌های دیگری از انسان به جز انسان هوشمند کهن و انسان نئاندرتال در این محوطه است.

مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به دیگر کشفیات این فصل از کاوش‌ها افزود:

فک پایین انسان مدرن و همچنین بخش بالایی جمجمه نوعی از کفتار منقرض شده به نام «کفتار غارنشین» که مابین ۵۰۰ هزار تا ۱۱ هزار سال پیش روی کره زمین می‌زیسته و برای نخستین بار از ایران گزارش شده، از دیگر کشفیات این فصل از کاوش‌ها به‌شمار می‌روند.

۰
ارسال نظر