بیوگرافی و عکس های مبینا نعمت زاده

مبینا نعمت‌زاده، تکواندوکار جوان ایران در المپیک 2024 پاریس، تاریخ‌سازی کرد و با کسب مدال برنز، به دومین بانوی مدال‌آور تاریخ ایران در المپیک تبدیل شد.

بیوگرافی و عکس های مبینا نعمت زاده
کد خبر : ۲۳۵۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- مبینا نعمت‌زاده متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۴ است. او در خانواده‌ای آذری از مادری زنجانی و پدری ارومیه‌ای در شهر تهران به دنیا آمده و بزرگ شد.

مبینا-نعمت-زاده- (1)

پدرش، عضو سابق تیم ملی پرورش اندام، نقش زیادی در علاقه‌مندی او به ورزش داشت. نعمت‌زاده از ۶ سالگی تکواندو را آغاز کرد و به سرعت به تیم نونهالان تهران پیوست. تنها یک سال بعد، در حالی که حریفانش از او بزرگتر بودند، قهرمان مسابقات کشوری شد و استعدادش را به نمایش گذاشت. او در سن ۱۰ سالگی به تیم ملی دعوت شد، رکوردی که به ندرت در ورزش تکواندو دیده می‌شود.

مبینا-نعمت-زاده- (2)

نخستین موفقیت بین‌المللی نعمت‌زاده در رقابت‌های تکواندو نونهالان قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در ویتنام رقم خورد، جایی که مدال طلا را کسب کرد. در سال ۲۰۱۹، او دو مدال طلای دیگر در مسابقات تکواندو نونهالان قهرمانی آسیا در اردن و جهان در ازبکستان به دست آورد و به پرافتخارترین تکواندوکار نونهالان جهان تبدیل شد.

در رده نوجوانان نیز موفقیت‌های او ادامه یافت. او در سال ۲۰۲۲ مدال طلای نوجوانان قهرمانی آسیا در ویتنام و مدال طلای نوجوانان جهان در بلغارستان را کسب کرد.

مبینا-نعمت-زاده-4

با توجه به استعداد و درخشش زودهنگام، نعمت‌زاده به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و با وجود سن کم، در این رده نیز موفقیت‌های چشمگیری داشت. او در سال ۲۰۲۲ در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی مدال نقره و در جام باشگاه‌های آسیا در تهران مدال طلا را کسب کرد. همچنین، در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ مدال برنز را به دست آورد.

مبینا-نعمت-زاده- (3)

حضور در المپیک 2024 پاریس

مبینا نعمت‌زاده دختر تکواندوکار 179 سانتی‌متری ایران با کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های چین، به اولین المپیک دوران ورزشی خودش در ۱۹ سالگی راه یافت.

او در مرحله اول مقابل میشل تاو نماینده کشور لسوتو به برتری رسید. در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدریانا سرزو از کشور اسپانیا دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت.

در نیمه نهایی مقابل گو چینگ از کشور چین دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۲ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. در دیدار رده بندی مقابل دنیا ابوطالب از عربستان  به پیروزی دست یافت و مدال برنز را به گردن آویخت.

مدال برنز مبینا نعمت‌زاده دومین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک بود.

مبینا-نعمت-زاده-ساعی (1)

 

۱
ارسال نظر