فاجعه تلخ، اکبر گلپا مرد حنجره طلایی ایران درگذشت!

اکبر گلپا خواننده پیشکسوت سرشناس کشور و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت عصر امروز شنبه ۱۳ آبان ماه بر اثر بیماری درگذشت.

فاجعه تلخ، اکبر گلپا مرد حنجره طلایی ایران درگذشت!
کد خبر : ۲۱۸۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
1

به گزارش وقت صبح، اکبر گلپا خواننده پیشکسوت سرشناس کشور و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت عصر امروز شنبه ۱۳ آبان ماه بر اثر بیماری درگذشت.

اکبر گلپایگانی (۱۰ بهمن ۱۳۱۲ در تهران) معروف به گُلپا و مرد حنجره‌ طلایی از برترین خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی است. پدر و پدر بزرگش از خواننده های خوبی بودند. چهار برادر بنام های عباس، حسن (مدرس آواز و استاد دانشگاه)؛ محمد (خواننده مشهور به گلریز)، محمود (مهندس و مدرس آواز) و یک خواهر بنام مریم دارد.

 «محمد گلریز» برادر کوچکتر «گلپا» با تایید خبر درگذشت «اکبر گلپایگانی»، گفت: علی اکبر گلپا خواننده سرشناس موسیقی ایرانی، ساعتی پیش درگذشت. او از مدت‌ها پیش دچار عارضه قلبی شده بود و مورد عمل جراحی قلب هم قرار گرفته بود.

آقای گلپا در آخرین گفتگوی رسانه ای خود گفته بود: «من در این دنیا به صفا و صمیمیت رسیدم و همه چیز را به دست آوردم. الان به هیچ چیزی احتیاج ندارم و منتظر مرگ هستم.»

۰
ارسال نظر
  • ناشناس

    یادش گرامی مردی که جایگاه آواز ایرانی را بسیار بالا برد و در میان خاص و عام رونق داد. متاسفانه بیشتر مردم با کارهای فاخر و آوازهای ایشان آشنا نیستند و تنها چند ترانه ای از اواخر دهه پنجاه ایشان در اذهان باقی مانده و بیشترین ستمی که در حق ایشان شد همینه.