چرا فیلم “باربی” مورد علاقه چینی ها قرار نگرفت؟
فیلم صورتی باربی که در کل جهان پرفروش شده اما در چین مورد استقبال قرار نگرفت.
به گزارش وقت صبح به نقل از مهر؛ «باربی» با فروش ۸ میلیون دلار در باکس آفیس چین جایگاه پنجم را از آن خود کرد تا نشان دهنده ناامیدی هالیوودیها در دومین بازار بزرگ سینمای جهان باشد.
به نقل از ورایتی، فیلمهای هالیوود در فصل تابستان چین همچنان ناامیدانه مسیر خود را طی میکنند.
در حالی که «باربی» به رکوردهایی در گیشه آمریکای شمالی دست یافته و در بسیاری از بازارهای بینالمللی هم موفق ظاهر شده، این پدیده صورتی در اولین آخرهفته اکرانش تنها جایگاه پنجم را در چینی به دست آورد که دومین بازار بزرگ سینمای جهان است.
بر اساس دادهها «باربی» در ۳ روز افتتاحیهاش در چین فقط ۸.۲ میلیون دلار فروخت و این در حالی بود که فیلمهای چینی گوی رقابت را از هم میربودند تا موقعیتشان در گیشه را تقویت کنند.
«باربی» به این ترتیب به فهرستی پیوست که به نظر میرسد هر هفته گسترش هم مییابد و پیش از آن فیلمهای هالیوودی دیگری چون «پری دریایی کوچولو»، «ایندیانا جونز» و «سریع ایکس» ناامیدانه در آن جای گرفتند.
این در حالی است که فیلمهای هالیوودی امسال در مقایسه با سالهای پیشتر با موانع کمتری چون تاخیر در تایید و صدور گواهی نمایش مواجه هستند؛ اما این مخاطبان هستند که کمتر به تماشای فرنچایزهای غربی علاقه نشان میدهند و امسال بیشتر توجه خود را به فیلمهای چینی و ژاپنی معطوف کردهاند.
همین امر به فروش سینماهای چین کمک کرد تا ۸ درصد نسبت به قبل از همهگیری کرونا در سال ۲۰۱۹ هم فراتر برود.