درگذشت ناگهانی و غم‌انگیز خانم صداپیشه فیلم “مولان”

خواهران کوکو لی خواننده و صداپیشه فیلم «مولان» تایید کرده‌اند که این ستاره در سن 48 سالگی بر اثر خودکشی فوت کرده است.

درگذشت ناگهانی و غم‌انگیز خانم صداپیشه فیلم “مولان”
کد خبر : ۱۸۷۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح - کوکو لی خواننده و صداپیشه فیلم محبوب مولان در پی اقدام به خودکشی در 48 سالگی درگذشت.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، خواهران کوکو لی اعلام کردند که این خواننده متولد هنگ کنگ چند سالی بود که از افسردگی زنج می‌برد. خواهران بزرگتر این ستاره، کارول و نانسی لی، خبر غم انگیز درگذشت او را روز چهارشنبه در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند.

خواهران این خانم خواننده در بیانیه خود نوشتند: «با اندوه فراوان، ما مجبور هستیم تا غم انگیزترین خبر را به شما بدهیم: کوکو چند سالی از افسردگی رنج می‌برد. وضعیت او در طی چند ماه گذشته به شدت بدتر شد. اگرچه کوکو از متخصصان حرفه‌ای درباره این بیماری کمک گرفت و تمام تلاش خود را برای مبارزه با افسردگی انجام داد، متأسفانه شیطان درونش او بر او پیروز شد.»

آن‌ها ادامه دادند: «در 2 ژوئیه، او در خانه خود اقدام به خودکشی کرد و به بیمارستان منتقل شد. علیرغم تلاش‌های فراوان تیم بیمارستان برای نجات و معالجه او از کما، سرانجام او درگذشت.»

کوکو لی خواننده و صداپیشه فیلم مولان

کوکو یک ستاره مشهور پاپ در آسیا بود. اوج دوران حرفه‌ای او در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 بود. او در سال 1996 با سونی موزیک انترتینمنت قرارداد امضا کرد و اولین آلبوم خود به نام «CoCo Lee» را منتشر کرد.

این آلبوم به پرفروش‌ترین آلبوم آن سال در آسیا تبدیل شد. او به عنوان یک خواننده زبان ماندوپاپ کار خود را آغاز کرد با این حال با گذر زمان آلبوم‌هایی به زبان‌های کانتونی و انگلیسی نیز منتشر کرد.

تک آهنگ او به نام «Do You Want My Love» حتی به جدول موسیقی ایالات متحده راه یافت. کوکو اولین آلبوم انگلیسی خود را با عنوان «Just No Other Way» در سال 1999 منتشر کرد.

آهنگ احساسی او «A Love Before Time» برای فیلم تحسین شده «Crouching Tiger, Hidden Dragon» نامزد بهترین آهنگ اصلی در جوایز اسکار سال 2001 شد. کوکو این آهنگ را در مراسم اسکار به صورت زنده اجرا کرد.

این ستاره پاپ همچنین صداپیشگی بازسازی فیلم «مولان» در سال 2018 را برعهده داشت.

کوکو با تاجر کانادایی بروس راکوویتز، مدیر اجرایی سابق «Li & Fung» ازدواج کرد. او نامادری دو دختر شوهرش بود، اما خودش بچه‌ای نداشت. خواهران کوکو در پیام اینستاگرام خود فاش کردند که سال 2023 سی‌امین سالگرد خوانندگی او است.

کوکو همچنین برای تلاش خستگی ناپذیر خود در هموار کردن راه خوانندگان چینی شناخته شده است. او تمام تلاش خود را کرد تا به عنوان نماینده‌ای از چینی بدرخشد.

۰
ارسال نظر