کدام کشورها بیشترین ارتش طرفداران BTS را دارند؟

در چند سال اخیر گروه بی تی اس در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است تا جاییکه در مناظرات انتخاباتی هم به آن اشاره شد. در این مقاله وقت صبح میخواهیم ببینیم آنها کجا بیشتر طرفدار دارند.

کدام کشورها بیشترین ارتش طرفداران BTS را دارند؟
کد خبر : ۹۶۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح - ازتش طرفداران BTS از زمان اولین حضور این گروه در سال 2013، روز به روز در سراسر جهان در حال افزایش است.

به گزارش گروه ترجمه و موسیقی وقت صبح به نقل از sportskeeda جوانان و نوجوانان بسیاری در کشورهای مختلف، طرفدار پر و پا قرص بی‌تی‌اس و کشته مرده‌ی این گروه هستند.

با این حال، همه دوست داریم بدانیم کدام کشورها بیشترین طرفداران بی‌تی‌اس را دارند. با وقت صبح همراه باشید.

اگرچه تاکنون هیچ آمار رسمی از تعداد طرفداران گروه بی‌تی‌اس در جهان منتشر نشده است، اما اکثر منابع فاش می‌کنند که فیلیپین بیشترین ارتش طرفداران ‌بی‌تی‌‌اس را دارد.

در کمال تعجب، کره جنوبی، یعنی سرزمین مادری گروه بی‌تی‌اس، در این رتبه‌بندی، در مقام دوم قرار دارد.

برخی منابع خبری ادعا می کنند که این گروه بر اساس حساب‌های رسانه‌های اجتماعی آنها، بیش از 90 میلیون طرفدار در سراسر جهان دارد.

طبق گزارش گینس، تعداد دنبال کنندگان هنرمندان کی پاپ در اینستاگرام، اخیرا از 60.2 میلیون نفر گذشته است که این موضوع آنها را به پر طرفدار‌ارین گروه موسیقی در اینستاگرام تبدیل کرده است.

این گروه با رکورد 40.2 میلیون فالوور اینستاگرام، در آوریل 2021 نیز توسط گینس تایید شد.

اعضای بی‌تی‌اس در حال حاضر بیش از ۶۰ میلون میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارند که نشان دهنده تعداد طرفدارانی است که حس کی پاپ در سراسر جهان دارد.

طبق گزارش یک رسانه کره ای، یک نظرسنجی جامعه شناختی از بیش از ۴۰۰ هزار نفر از طرفداران گروه BTS بین جولای تا سپتامبر سال 2020 انجام شد.

تعداد طرفداران BTS در سراسر جهان

نتایج در ماه مارس 2021 منتشر شد که علاوه بر آن، تعداد طرفداران BTS در سراسر جهان در کشورهای مختلف را توضیح داد. این نظرسنجی به 46 زبان مختلف ترجمه شد و شامل پاسخ هایی از بیش از 100 کشور و منطقه برای حصول اطمینان هرچه بیشتر بود.

بر اساس این نظرسنجی، ایالات متحده 8.4 درصد از ارتش طرفداران BTS را در اختیار دارد. بیش از ۸۰ هزار نفر از ۴۰۰ هزار نفرب که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، یعنی ۲۰ درصد از کل این افراد، از کشور اندونزی بودند.

این واقعیت که اندونزی چنین پایگاه بزرگ طرفداری را دارد، بر کسانی که این صنعت را دنبال می کنند، پوشیده نیست.

وقتی می‌بینید که هشتگ‌های کی‌پاپ در توییتر پرطرفدار هستند یا خوانده‌اید که Stray Kids و NCT 127 در حدود ۱۰ میلیون بازدید در یوتیوب دارند، کاملاً تمایل دارید که جاکارتای اندونزی را را به جای نیوجرسی آمریکا در نظر بگیرید.

برجسته‌ترین محصول فرهنگی کره

در حالی که این نظرسنجی مشکلات مربوط به جذب و دسترسی به پلتفرم‌های کره‌ای را تأیید می‌کند، به نظر می‌رسد به این معناست که برجسته‌ترین محصول فرهنگی کره در سال‌های اخیر، یعنی گروه موسیقی BTS، بیشتر مورد علاقه‌ی افراد خارج از کره است تا خود کره‌ای‌ها.

بر طبق گزارش یک رسانه خبری کره ای، تخمین زده می شود که تعداد 1843 باشگاه هواداری Hallyu در 113 کشور در سال 2018 به استثنای خود کره جنوبی وجود داشته است.

این گزارش همچنین شامل تخمین‌هایی برای بررسی تعداد هواداران بر اساس منطقه بود. 11.8 میلیون عضو در 712 کلوپ هواداران در آمریکای شمالی و جنوبی وجود داشت. با 70.59 میلیون عضو در 457 کلوپ هواداری، آسیا و اقیانوسیه رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند. اروپا 6.57 میلیون هوادار در 534 باشگاه هواداری را داشت، در حالی که سهم آفریقا و خاورمیانه ۲۳۰ هزار هوادار در 140 باشگاه هواداری بود.

در طول سال‌ها، ژاپن، دومین بازار بزرگ موسیقی جهان، به منطقه تبلیغاتی K-pop تبدیل شده است. با این حال، سال 2018 با بیش از ۳۰۰ هزار طرفدار، موفق ترین سالِ Hallyu در این کشور بود.

فیلیپین دارای بزرگترین پایگاه هوادارانِ بی‌تی‌اس در جهان است که نزدیک به 21٪ از کل این ارتش هواداران را تشکیل می‌دهد. در ادامه لیستی از کشورهای دارای بیشترین تعداد طرفداران بی‌تی‌اس را ارائه می‌دهیم:

۱. فیلیپین
۲. کره جنوبی
۳. اندونزی
۴. ویتنام
۵. تایلند
۶. مالزی
۷. برزیل
۸. آمریکا
۹. تایوان
۱۰. مکزیک

ویژگی شرکت کننده ها در نظرسنجی

اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی جوان بودند، زیرا این نظرسنجی عمدتاً از طریق رسانه های اجتماعی انجام شد. بیش از نیمی از ارتش طرفداران (50.31 درصد؛ 202704) زیر 18 سال سن داشتند. افراد 18 تا 29 ساله 42.59 درصد از کل (171599) را تشکیل می دهند. تنها 4.24 درصد و 2.02 درصد از ارتش به ترتیب در بازی سنی 30 تا 40 سالگی بودند.

تنها 11.3 درصد از این آمار مربوط به آقایان بود، در حالی که 86.34 درصد به معنای 348377 نفر خانم بودند. 2962 نفر نیز بدون تعیین جنسیت در این نظرسنجی شرکت کرده بودند.

علاوه بر این، 21450 نفر از ارتش طرفدارانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند دارای فرزند بودند، از هر 5 نفر یک نفر دارای مدرک دانشگاهی، 0.57 درصد دارای مدرک دکترا، و 76.46 درصد یا بیکار یا دانشجو بودند.

علاوه بر این، هیچ راه واحدی برای تعیین تعداد طرفداران این گروه مثلا در کشور هند وجود ندارد، اما پس از MV که هنرمندان در یوتیوب منتشر کردند و تنها در چند روز نزدیک به 10 میلیون بازدید داشت، تقریباً 8 میلیون از این بازدیدها از کشور هند بود.

ترجمه: وقت صبح

۲
ارسال نظر